Nielsen: Hungary’s food retail sales increase continues to be on podium
Hungary is on podium again in the ranking of the European food retail growth. In Hungary, the retail revenue rose by 5.8 percent from foodstuff and household chemical products in the third quarter, compared to last year’s July-September period.
This is the third largest increase after Turkey (12.4 percent increase), and Austria. (5.9 percent increase). The average of the twenty-developed European countries is plus 3.0 percent – the Nielsen consumer information and knowledge services company’s “Growthreporter” quarterly analysis on European countries reveals. (Nielsen)
Related news
Stricter measures are coming on the Trappist and wild sourdough fronts – new regulation protects customers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OKSZ: retail burdens are hindering the recovery of consumer confidence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Consumption drives the economy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: in September, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The European Parliament has adopted a new, stricter definition of meat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Honey Trial 2025 – Record prizes and a challenging year for domestic beekeepers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >