Nielsen: a slowdown in food retail sales growth rate
The food retail sales growth rate slowed in the first three quarters of this year. During January-September 2016 retail sales growth became 2 percent more than in last year's comparable period.
However in the first three quarters of last year, the increase of retail sales was 7 percent, compared to the January-September period of the previous year – the Nielsen Retail Index reveals among other things. The Nielsen Retail Index contains sales data of ninety-food categories surveyed.
(Source: Nielsen)
Related news
The National Trade Association held its general meeting
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Who won and who lost in 2024? – Spectacular differences in results in food retail
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >“If this continues, the promotions will disappear” – Interview with Zsolt Pálinkás, CEO of Tesco Hungary
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dea Frankó Csuba at the Inno d’Or conference: a future that can be shaped
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Chinese platforms accelerate warehouse growth across Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >László Krisán resigns from the position of CEO of KAVOSZ Zrt.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >