Nielsen: lassult az élelmiszereladások növekedési üteme
Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben. Mintegy 1 200 milliárd forintos bolti forgalmuk 2016. január-szeptember során 2 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló periódusban Múlt év első háromnegyed évében még 7 százalékkal emelkedett az eladás tavalyelőtt január-szeptemberhez. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, amely kilencven felmért élelmiszer kategória eladási adatait tartalmazza.
Mennyiséget tekintve 1 százalékos csökkenést regisztráltak egyik kilenc hónapos időszakról a másikra. Egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató.
Az érték szempontjából átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt a boltok bevétele a Nielsen által mért legnagyobb forgalmú húsz kategória felében: sajt (3 százalék), gyümölcslé (6), gyümölcsjoghurt (3), édes keksz (7), kutyaeledel (6), étolaj (8), táblás csokoládé (3), energia- és sportital (6), macskaeledel (8) valamint cukorka (3).
„Figyelemre méltóan változik az egyes bolttípusok piaci pozíciója” – állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. – „Nemzetközi összehasonlításban elaprózott élelmiszer-kiskereskedelmünk zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja. Forgalmuk trendje azonban eltér az általánostól, mert értéket tekintve csökkent a harmadik negyedévben. A többi csatornában viszont nőttek e bevételek: hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres szegmensben viszont már 4, a 201-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal”.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2015. január-
szeptember |
2016. január-
szeptember |
2 500 nm felett |
25 |
25 |
401-2 500 nm |
39 |
40 |
201-400 nm |
8 |
8 |
51-200 nm |
19 |
18 |
50 nm és kisebb |
9 |
9 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,6,…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom 5,4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest
2023. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom 6,5 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva, és 0,3 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz képest
2023 októberében a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >