Nielsen: the market of own-branded products has gained a new impetus
The Hungarian consumers purchase commercial brands from pet foods and kitchen towels.
The market of commercial brands has gained a new impetus in term of the sales of global retail markets. In Hungary, the market share of self-branded food products increased by about 1 percentage point in 2017 reaching nearly 29 percent of the more than 1,700 billion total turnover of the market. In the chemical commodity market, manufacturers’ brands are still strong, almost one-fifth of the 400 billion in sales were by commercial brands in 2017. (Nielsen)
Related news
97% Of Portuguese Prefer Physical Stores, 22% Shop Online, Study Finds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Croatian Entrepreneurs’ Association calls for uniform reduction of VAT on food
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Costa Art & Craft competition is starting!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Loyalty reloaded – who is going to win the loyalty war in 2025?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hatszoros Hungaropack-díjas lett a DS Smith – új szintre emeli a fenntartható csomagolás innovációját
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >PepsiCo taps into protein boom with 3 beverage innovations
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >