Nielsen: the turnover of Hungarian retailers is silver medalist in Europe
In the third quarter of 2017, the retail trade in Hungary grew by 5.3 percent, compared to the same period of the previous year, on the food and chemical market mesured by Nielsen.
This continues to considerably outpace the European average of 2.8 percent for the third quarter. Only Turkey expanded more dynamically,. The main reason behind European growth is price level change, while the volume of growth on the continent is 0.3 percent on average – according to the “Growth Reporter” quarterly European analysis of Nielsen. (Nielsen)
Related news
The 3rd Open Markets Day will be held at 22 locations across the country
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sweden to lower VAT on food
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: in August, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Raw milk’s price drops below 200 forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The strategy behind beauty: Rossmann Beauty Expo
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >