Consumer goods manufacturers do not dare to plan for the long run
Consumer goods companies are only planning for the short term to meet the sudden and unpredictable changing needs of customers, according to a joint international study of 370 industry leaders by EY and MIT. Fmcg market participants can now plan ahead for a maximum of 2 years instead of the previous 5 years. The primary reason for this is that their customers can change their opinions about a product in the blink of an eye based on online reviews and social media influencers’ posts, and this has a spectacular impact on their shopping habits.
Related news
YouGov Shopper: market research on new grounds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retail kept its position in terms of employer attractiveness
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >István Nagy: Hungarian melon season starts with good quality melons
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Coffee prices are falling, can it be cheaper here too?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >MMSZ Green Club meeting at Danone: sustainable operations in practice
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Faster, greener, smarter – today’s minimum requirements in FMCG transport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >