One in three Hungarians celebrates every month, according to a survey by the Diageo Celebration Index
Minden harmadik magyar legalább havonta leginkább családtagjaival, barátaival ünnepel főként olyan klasszikus alkalmakat, mint a születésnap, az évforduló, a karácsony vagy a húsvét – derült ki a Diageo Celebration Index reprezentatív kutatásából, amelyet Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata az Ipsos-szal közösen készített. A Magyarországon, Csehországban és Romániában elvégzett felmérés arra kereste a választ, hogy mennyire értékeljük a mindennapi örömöket, mikor és hogyan ünnepelünk. Az ünneplés gyakoriságában Magyarország végzett az élen, az apró sikerek megünneplését pedig leginkább Romániában tartják fontosnak.
Boldogság és apró dolgok megünneplése: van tér a fejlődésre
Annak ellenére, hogy az elmúlt két év mindenki számára nehéznek, kihívásokkal telinek bizonyult, az öröm és ünneplés életünk része maradt. A kutatásban résztvevők válaszai alapján elmondható, hogy összességében inkább boldognak tartjuk magunkat, továbbra is szeretünk és van alkalmunk ünnepelni. Ez mindenképp pozitív eredmény, de bizony van hova fejlődni: a magyarok mindössze 37%-a tartja magát igazán boldognak és csupán minden ötödik (22%) ember gondolja úgy, hogy a mindennapi apróságokat is ünnepelni kell. A három ország között a románok tartják magukat a legboldogabbnak (48%-a) és 52%-uk gondolja azt, hogy a kis dolgok is érdemesek az ünneplésre.
Milyen gyakran ünnepelünk?
A reprezentatív kutatás szerint a magyarok 34%-ának legalább havonta egyszer alkalma adódik ünneplésre, ebből 14 %-nak havonta többször is, ami elég ahhoz, hogy ünneplés gyakoriságában megelőzzük mindkét kutatásban résztvevő országot, a csehek között a havonta többször ünneplők aránya csak 11%, a románok esetében is kevesebb (13 %), de a havi és éves gyakoriság esetében is pár százalékkal vezetünk. Kevésbe pozitív, hogy a jelentős többségnek (60%) azonban csak évente, vagy évente párszor nyílik lehetősége az ünneplésre. Az ünneplés gyakorisága az életkor előrehaladtával csökken – míg a fiatal felnőttek több mint fele (58%) legalább havonta egyszer megünnepel valamit, addig a 60 év felettiek már csak 15%-ának van alkalma ilyen rendszerességgel ünnepelni, és közöttük is magas (9%) azok aránya, akiknek a múlt évben egyáltalán nem volt alkalmuk ünneplésre.
Ezeket ünnepeljük: Születésnap, ünnepnapok és nagyobb életesemények
A felmérés eredményei azt mutatják, a szeretteinkkel történő találkozások és örömteli pillanatok meghatározóak az életünkben. A kutatásból az is kiderül, hogy a klasszikus alkalmak a leginkább ünnepelt események, viszont az apró, mindennapi eredményeket csupán minden tizedik ember ünnepli. Mi a Diageonál abban hiszünk, hogy ezen pillanatok megélése és ünneplése is fontos az általános boldogsághoz, a mentális egészség megőrzéséhez”– mondta el Pais Mónika, a Diageo Budapest ügyvezető igazgatója.
A fiatalok aktívabb életvitelüknek köszönhetően sokkal inkább ünneplik az élet nagyobb eseményeit például a házasságot, érettségit, előléptetést, mint az idősebb generációk. A nők jellemzően rendszeresebben ünnepelik meg a legkülönfélébb alkalmakat, mint férfi társaik, körükben nagyobb igény mutatkozik az apró, mindennapi eredmények, örömök megélésére, megünneplésére is.
Család, barátok, bulizás és étterem
A Diageo Celebration Index kutatásának eredményei megerősítik, hogy a bulizás és étteremben étkezés a legnépszerűbb választás, ha ünneplésről van szó – a megkérdezettek magyarok közel fele ünnepel ily módokon, de sokan vannak azok is, akik az otthoni relaxációt választják ünneplés gyanánt. Bulit szervezni a csehek szeretnek leginkább, míg az otthon relaxálás a románok esetében megelőzi az éttermi étkezést.
A válaszadók legszívesebben a család és barátok körben kerítenek sort ünneplésre. A fiatal felnőtteknek a barátok, míg az idősebb generációknak a család a fontosabb az ilyen alkalmak során. Az értékesebb tárgyi ajándékok mellett a nyaralással és élményekkel történő ünneplés is egyre népszerűbb, ha az ajándékozásról van szó. A kutatásból kiderül az is, hogy a fiatalok és a nők szívesebben ajándékoznak kézzel készített ajándékokkal is.
Összességében a magyar válaszadók számára a közvetlen család, a nyugodt légkör, és a finom ételek a legfontosabb hozzávalói a tökéletes ünneplésnek, de a minőségi italok is sokak számára fontos elemei ennek. A család mindhárom országban első, de a cseh és román kitöltőknél a finom ételek szerepelnek a második helyen és a csehek esetében a harmadik helyet pedig a barátok töltik be, ha az ünneplés kulcselemeiről van szó.
Related news
Diageo Announce New Global Division For Luxury Brands
Diageo Luxury Group is a new global division from Diageo…
Read more >Ipsos: we love and fear artificial intelligence at the same time
According to a global AI monitor survey by Ipsos (published…
Read more >Beverage majors team up to drive suppliers’ use of renewable energy
Major beverage companies including Diageo and Coca-Cola have formed a…
Read more >Related news
A new chapter has opened in the history of Pizza Hut: The restaurant chain can be renewed based on the Hungarian model
On September 12, the ribbon was cut on Pizza Hut’s…
Read more >150 million bottles, jars and aluminum cans have already been returned in Lidl stores
Lidl Hungary has reached a milestone in its new return…
Read more >Style rethought – Hungaria sparkling wine has been renewed!
Hungaria, one of Hungary’s most popular bottle-fermented sparkling wine brands,…
Read more >