Carrefour uses AI to reduce food waste in Belgium
Every day Carrefour has to discount 40,000 near-expiry items in its 831 large stores in Belgium.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/10
As this is a costly operation, the retailer has been looking for a solution that could simultaneously manage expiry dates, optimise discounts and combat food waste. Following a successful test period, Carrefour Belgium is now rolling out its new AI tracking tool on a large scale, which the company hopes will help streamline operations, reduce costs and increase profitability. //
Related news
Packaging market sitting on a roundabout
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarians are already using AI platforms en masse for search
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Value saving: ON – Waste: OFF
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Retail trade in turbulence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Hungaropack Hungarian Packaging Competition
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Turmoil in the tubs
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

