Carrefour uses AI to reduce food waste in Belgium
Every day Carrefour has to discount 40,000 near-expiry items in its 831 large stores in Belgium.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/10
As this is a costly operation, the retailer has been looking for a solution that could simultaneously manage expiry dates, optimise discounts and combat food waste. Following a successful test period, Carrefour Belgium is now rolling out its new AI tracking tool on a large scale, which the company hopes will help streamline operations, reduce costs and increase profitability. //
Related news
Data-driven decisions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Jack Ma is back at the forefront of Alibaba – AI development could boost the company
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Duplicity in Hungarian corporate AI applications – island-like solutions can cause more harm than good
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars named to TIME magazine’s list of the world’s best companies for 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >