Decline in agricultural prices
According to the Central Statistical Office’s report the decrease of the agricultural prices continues. The prices are close to the low point of the decade.
Az agrártermékek termelőiár-szintje 2009 szeptemberében 11,4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Az adat szinte pontosan megegyezik az augusztusival, és egy éve a legkisebb árcsökkenési ütemnek felel meg. Ez azonban már igen mély árszintet jelez, mivel éppen tavaly szeptemberben fordult negatívba az éves árváltozás. Az összesített adaton belül a növényi termékek árszínvonala 16,3, az élő állatok és állati termékeké 3,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az idei első kilenc hónapban az agrártermékek termelőiár-szintje 19,2 százalékkal esett vissza, ami a növényi termékek árszínvonalának 27,6 százalékos, valamint az élő állatok és állati termékek árainak 3,6 százalékos csökkenéséből adódott. Ugyanebben az időszakban a mezőgazdasági termelés ráfordítási árszintje 6,4 százalékkal mérséklődött. a gabonafélék termelői ára a 2008. szeptemberinél 18,2 százalékkal alacsonyabb volt; az olajnövények termelői ára 38,2 százalékkal esett vissza.
A burgonya termelői ára 11,4 százalékkal nőtt, a zöldségféléké 7,6 százalékkal mérséklődött. A gyümölcsök termelői árában 21,6 százalékos csökkenés mutatkozott. Az időszak értékesítésében legjelentősebb súlyt képviselő gyümölcs az alma, aminek az ára jelentősen, 41,0 százalékkal esett vissza a tavaly szeptemberihez képest. Ugyanebben az időszakban a borszőlő felvásárlási ára 15,3 százalékkal csökkent.
A vágóállatok termelői ára 2009 szeptemberében 0,3 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakához képest, ez a vágómarha árának 4,1 százalékos emelkedéséből, illetve a vágósertés 0,3 és a vágóbaromfi árának 2,0 százalékos csökkenéséből adódott. Az előző év azonos időszakához mérten az állati termékek ára 12,4 százalékkal csökkent – ezen belül az étkezési tyúktojás termelői ára 5,1 százalékkal magasabb, a tejé 19,6 százalékkal alacsonyabb volt – írja a Világgazdaság Online.
Related news
Related news
The Christmas season is starting earlier and earlier: value for money is the key
This year, 40 percent of Hungarians brought their Christmas shopping…
Read more >They want it to be premium, but also sustainable – expectations of the youngest generation
GlobalData’s latest report, “Demographics in Retail and Apparel” – which…
Read more >In six months, consumers donated 100 million forints to charitable causes through the mandatory redemption system
Through the deposit bottle return system, which began six months…
Read more >