Megvannak az idei Fenntarthatóság Szimbóluma verseny nyertesei
A Trade magazin negyedszerre hirdette meg a Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatot. A versenyre érkezett nevezésekből idén 18 pályázó nyerte el a díjat a meghirdetett öt kategóriában. Idén először a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának bírálatával egy Zöld Kommunikációs Különdíj is megszavazásra került.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemhez és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését.
A Fenntarthatóság Szimbóluma verseny célja, hogy a pályázatok által minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra a Trade magazin platformjain, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez.
A meghirdetett öt kategóriába érkezett pályázatokat egy előszűrés után, nagyszámú szakmai zsűri értékelte online formában, majd pedig személyesen egy második fordulóban. Idén először indulhattak a pályázók önálló CSR kategóriában is. Azok a pályázatok, amelyek az elérhető maximális pontszám 70%-át elérték, megkapták a Fenntarthatóság Szimbóluma díjat.
Újdonság volt az idei versenyben a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Zöld Tagozatának Zöld Kommunikációs Különdíjának meghirdetése. Ezt a díjat a Fenntarthatóság Szimbóluma 2023 sikeres pályázatai közül az a pályázat kapta, amelyet a kiírásban megadott kommunikációs szempontok alapján a Tagozat elnökségi tagjai – képviselve a teljes tagságot – a legjobbnak értékeltek.
A nyertesekről egyöntetűen elmondható, hogy sikeres pályázataikban akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt.
Az idei díjazottak a Business Days 2023 konferencián, 2023. szeptember 27-én, Tapolcán, a Hunguest Hotel Pelionban veszik át a szakmai zsűri jelenlévő képviselőitől az elismerő okleveleket és különdíjat. //
Az alábbi táblázatban a Fenntarthatóság Szimbóluma 2023 nyertesei, valamint pályázatuk rövid leírása olvasható:
SZEMÉLY KATEGÓRIA
Pályázó cég: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
Pályázat: Mucska Péter – Az ember, akinek mindene a fenntarthatóság
Mucska Péter, a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezetője feladatai közé tartozik a szabályozási és közkapcsolati aktivitások tervezése és kezelése. Napjainkban egyebek mellett vállalati és iparági szinten a PET- és üvegpalackok, alumíniumdobozok visszaváltási rendszerének beindításán dolgozik. A rendszer segítségével 90%-ot meghaladó mértékű szelektív gyűjtést lehet elérni.
VÁLLALAT KATEGÓRIA
Pályázó cég: Hipp Termelő és Kereskedelmi Kft.
Pályázat: A HIPP több, mint bio
Fűtési rendszer korszerűsítése és egy hűtőrendszer telepítése a töltő és csomagoló üzemrészben. Üzemcsarnokuk fűtési és hűtési rendszere CO2-semleges. Részt vettek a „Passzold vissza tesó” kampányban, melynek célja, hogy az összegyűjtött mobiltelefonokból visszanyert ásványok újrafelhasználásával ne legyen szükség annyi koltánra, és csökkenjen a bányászata.
Pályázó cég: Essity Hungary Kft.
Pályázat: Fenntartható értéket teremtünk
Az Essity globálisan célul tűzte ki, hogy 2050-re eléri a net zéró kibocsátást az üvegházhatású gázokkal kapcsolatban. Több főterületen dolgozik ezen: fenntartható fejlesztések, alacsony ökolábnyomú alapanyagok használata, fosszilisenergia-mentes gyártás, hatékony alapanyag-felhasználás, teljesen új technológiák, zéró hulladék a gyártás során, tiszta szállítmányozás és kevesebb hulladék a használat után.
Pályázó cég: FoxPost Zrt.
Pályázat: Fenntarthatóság szimbóluma 2023 – FoxPost pályázat
Egy csomagautomatájuk 5 átvevőpont kapacitásának felel meg, a FOXPOST -furgonok pedig 800-1000 csomagot szállítanak el naponta egy házhozszállításos jármű napi 100-150 csomagjához képest. Ezáltal jelentősen kisebb a szolgáltatásuk környezeti terhelése. Járműveiket biológiailag lebomló szerekkel tisztítják, és egy speciális technológia által minimalizálni tudják az ehhez szükséges vízfelhasználásukat is.
Pályázó cég: Gorenje Magyarország Kft.
Pályázat: EcoVadis ezüstérmet kapott a Gorenje fenntarthatósági stratégiája
A vállalat a megújuló energiaforrások, így a napelemek széles körű alkalmazásával biztosítja a nagymértékű áram-előállítást, amelyet folyamatosan optimalizál annak érdekében, hogy csökkentse az ökológiai lábnyomát. A vállalat tervei szerint 2024-ig a keletkező hulladékok 96%-át újrahasznosítják majd, emellett pedig 100%-ban újrahasznosítható csomagolásokkal operálnak a jövőben.
Pályázó cég: MiReHu Nonprofit Kft.
Pályázat: Hulladékgazdálkodás másképp – A MaKuka brand bevezetése a MiReHu-nál
A program egyik célja a nevelési intézmények belső szelektív hulladékgyűjtési rendszerének kialakítása. A megunt, de még használható iskolatáskákat a felajánlóktól takarítást és feltöltést követően a hátrányos helyzetű gyerekekhez juttatták. A MaKuka brand programjait és eszközeit úgy alakították ki, hogy azzal valamennyi generációt meg tudják szólítani.
Pályázó cég: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
Pályázat: Fenntartható élelmiszer-kereskedelmi folyamatok
A SPAR Magyarország stratégiai partnere hazánk egyik leginnovatívabb élelmiszermentő vállalkozásának, a Munchnak. A cég 2022 májusában kivonta üzleteinek pékárurészlegeiről a műanyag csomagolóanyagokat, majd csak biológiailag lebomló zacskókat tett elérhetővé a zöldség- és gyümölcsosztályain. Az áruházlánc valamennyi üzletében visszaveszi a papír-, fém-, műanyag- és üveghulladékot, egyre több üzletében alakít ki speciális hulladékgyűjtőket is.
Pályázó cég: Tesco-Global Áruházak Zrt.
Pályázat: Tesco a karbonsemlegességért
A Tescónál hatékony folyamatokkal, forgalom-előrejelző és rendelési eljárásokkal vagy a közeli lejárati idejű termékekre beállított árkedvezménnyel csökkentik az élelmiszer-felesleg mennyiségét. Magyarországon az élelmiszer-házhozszállításban elsőként teljesen elektromos furgonokat vezettek be budapesti használatra. Megszüntették a zöldség-gyümölcs osztályon ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát, és biológiailag lebomló zacskókat, illetve ún. újrazsákokat árulnak helyettük.
TERMÉK KATEGÓRIA
Pályázó cég: Auchan Magyarország Kft.
Pályázat: A paradicsom fenntartható csomagolása
A korábbi műanyagcsomagoláshoz képest ez a hullámpapírból készült, rétegelt doboz kevésbé érzékeny a párára és a hőingadozásra, aminek köszönhetően megnő a benne tárolt termék fogyaszthatósági ideje is. Az M10-es és M20-as ládákba tökéletesen beleférnek, így a logisztikáról egyből a polcra helyezhetők. A vállalat évi 172 tonna műanyag hulladékot tud megspórolni.
Pályázó cég: Procter&Gamble Nagykereskedelmi Kkt.
Pályázat: Ariel EcoClic környezetbarát csomagolás
Az ECOCLIC doboz több mint 70%-ban újrahasznosított szálakból készül. Az új csomagolás azt is lehetővé teszi, hogy 48%-kal több csomag férjen el egy raklapon, ami azt jelenti, hogy 19%-kal kevesebb teherautó lesz úton. Ezzel összesen 7,1 millió kilométert takarítanak meg évente. Magyarországon évi 1 millió db műanyag dobozt tudnak megspórolni.
Pályázó cég: Sipospack Kft.
Pályázat: Újrahasznosítható csomagolású Sipos DoyPPack
A SIPOS DOYPPACK egyetlen anyagból: polipropilénből készül, így szétválasztás nélkül lehet újrahasznosítani. A másik előnye ennek a csomagolástípusnak, hogy partnereik igényeinek megfelelően előre nyomtatottan kínálják. Digitális nyomdatechnikájuk minden grafikai igényt kielégít, kis szériában is alkalmazható. Ennek köszönhetően lehetőséget kínálnak a címkézések kiváltására, ami nemcsak plusz költséget, hanem plusz csomagolási réteget is jelent.
Pályázó cég: Target Sales Group Kft.
Pályázat: GREEN CLEAN CHANGE – A környezettudatos fogkefék legújabb generációja
A 2019 tavaszán bevezetett Green Clean fogkefe nagyszerűen kombinálja az újrahasznosított anyagokat, a funkcionalitást és a modern dizájnt. Tervezése során a fő szempont a környezettudatosság volt. Megtartva a Green Clean fogkefe eredeti tulajdonságait (100% újrahasznosított műanyag, 100% biosörte és 100% újrapapír csomagolás), megszületett a cserélhető fejes Green Clean Change fogkefe.
CSR KATEGÓRIA
Pályázó cég: Coca-Cola Magyarország Kft.
Pályázat: Hulladékmentes Tisza program 2022–23 a The Coca-Cola Foundation támogatásával
A Coca-Cola Magyarország és partnerei immár negyedik éve dolgoznak együtt a Tisza és mellékfolyóinak ökológiai védelmén és a folyó megtisztításán. A legújabb fejlesztés egy konténer, amelyben egy víztisztító készülék található, amely ivóvíz tisztaságú vizet képes szolgáltatni természetes élővizekből, folyókból. Emellett a konténer műanyag és újrahasznosítható hulladék átvételi pontként is működik, aminek nagy jelentősége van az olyan térségekben, ahol a szelektív hulladékgyűjtés és szemétszállítás nem érhető el.
Pályázó cég: HELL ENERGY Magyarország Kft.
Pályázat: HELLo ALU – dobjunk össze közösen egy zöldebb jövőt!
HELLo Alu! névvel különleges aludobozgyűjtő kampányt indított a HELL ENERGY cégcsoport. A környezettudatos hulladékgyűjtést 2022 októberében egy igen látványos közterületi installációval segíti a HELL. Ebben a hónapban három forgalmas villamosmegálló alakult át visszagyűjtő ponttá Budapesten, a 4-6 villamos Mester utca, Harminckettesek tere és Király utcai megállójában lehetett megtalálni azokat a speciális dobozokat, melyek az összepréselt aludobozok begyűjtésére szolgálnak.
Pályázó cég: Lidl Magyarország Bt.
Pályázat: #Együtt a tisztább Dunáért
A REset Plastic stratégia egy átfogó stratégia, melynek rendkívül fontos eleme a REmove láb, azaz, hogy a már természetbe kijutott műanyagtól, hulladéktól megszabadítsák a környezetünket. Ezen túlmenően maguk a rendezvények kiváló edukációs alkalmak, amelyek révén elmélyíthetik kollégáik környezetvédelem iránti elkötelezettségét is. Ez irányú törekvéseiket az is jól példázza, hogy terveik szerint a rendezvényt várhatóan idén is megrendezik.
Pályázó cég: METRO Kereskedelmi Kft.
Pályázat: METRO Fenntartható Gasztronómia Fórum és Díjátadó
A program alapvető céljai az üzletfejlesztés, szemléletformálás és ismeretterjesztés. HoReCa- partnereik számára instant, rövid és középhosszú távon használható tanácsokkal, megoldásokkal és szolgáltatásokkal segítséget kívánnak nyújtani a fenntartható üzleti modell kialakításához. A METRO Fenntartható Gasztronómiai Díjat 2022-ben indították útjára, és átadását a fenntartható gasztronómia napjához igazították. Átadását gondolatébresztő szakmai fórum és bemutató főzés kíséri.
Pályázó cég: Tesco-Global Áruházak Zrt.
Pályázat: A Tescónál napról napra többet teszünk a közösségekért
2016-ban indították „Ön választ, mi segítünk” programjukat az áruházak környezetében élő közösségek támogatására, melynek immár a 13. fordulója zajlik. A program különlegessége, hogy az aktuális fordulóban rendelkezésre álló pénzügyi keret elosztását a Tesco a helyben élő vásárlókra bízza, akik szavazataikkal eldönthetik, hogy a független szakértők által előzsűrizett kezdeményezések közül melyiket tartják a támogatásra legérdemesebbnek.
Pályázó cég: Westend Üzemeltető Kft.
Pályázat: Adj új életet régi ruháidnak!
A fenntarthatóság kiemelt helyen szerepel a vállalat életében, ezért a ReStore fontos központja ennek, de edukációs célt is szolgál, vagyis szeretné a vásárlók figyelmét is felhívni a környezettudatosság fontosságára. A ruhákat műanyag zsákban adhatják le a látogatók, ilyet a helyszínen is tudnak adni, és magukat a zsákokat is újrahasznosítják. A ReStore olyan elképesztő népszerűségnek örvend, hogy december 31-ig bezárólag összesen több mint 30 tonna használt ruhát adtak le.
Az idei Fenntarthatóság Szimbóluma verseny szakmai zsűri tagjai:
A szakmai zsűri nevében gratulálunk a nyertesnek!
Az idei, első Fenntarthatóság Szimbóluma
MMSZ Zöld Tagozatának Zöld Kommunikációs Különdíjának nyertese a
HELL ENERGY Magyarország Kft., a „HELLoALU – dobjunk össze
közösen egy zöldebb jövőt” pályázata.
MMSZ ZÖLD TAGOZAT KÜLÖNDÍJA
Pályázó cég: HELL ENERGY Magyarország Kft.
Pályázat: HELLo ALU – dobjunk össze közösen egy zöldebb jövőt!
HELLo Alu! névvel különleges aludobozgyűjtő kampányt indított a HELL ENERGY cégcsoport. A környezettudatos hulladékgyűjtést 2022 októberében egy igen látványos közterületi installációval segítette a HELL. Ebben a hónapban három forgalmas villamosmegálló alakult át visszagyűjtő ponttá Budapesten, a 4-6 villamos Mester utca, Harminckettesek tere és Király utcai megállójában lehetett megtalálni azokat a speciális dobozokat, melyek az összepréselt aludobozok begyűjtésére szolgálnak.
A szakmai zsűri nevében gratulálunk minden nyertesnek!
Related news
In the light of statistical data
László Selmeczi, co-chairman and managing director of Hungarian Confectioners’ Craft…
Read more >Pockets rattling with change
Tünde Turcsán, managing director of CPS GfK-YouGov gave a presentation…
Read more >We can be cautiously optimistic
Dr Ákos Kozák, co-founder of the Equilibrium Institute gave a…
Read more >Related news
KSH: retail turnover in November exceeded the same period of the previous year by 4.1 percent and the previous month by 0.6 percent
In November 2024, the volume of retail trade turnover increased…
Read more >NGM: Public confidence is apparently starting to return
The government is working to improve the economy so that…
Read more >Fidelity Outlook 2025: The US is ready for reflation
The Republicans’ landslide victory in the November election has significantly…
Read more >