Mondelēz International Cuts Plastic Windows From Its Easter Eggs In UK & Ireland
Mondelēz International has removed more than 6.4 million plastic windows from chocolate eggs on sale in the UK and Ireland this Easter, taking 5.4 tonnes of plastic out of the environment and making them easier for consumers to recycle.
The packaging change means that the group’s full Easter egg range, spanning Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Cadbury Bournville, Fry’s, Green & Black’s, Maynard’s Bassets and Oreo is free from plastic.
ESM
Related news
The Ministry of Agriculture pays special attention to the protection of the Hungarian grasshopper mouse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Climate protection supervision fee: payment deadline approaching
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Registration opens for the European Week for Waste Reduction 2025 campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
More plies, greater choice
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >HUF 67bn budget for sustainable water management
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Carrefour prepares sale of Romanian branch
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
