Mondelēz International Cuts Plastic Windows From Its Easter Eggs In UK & Ireland
Mondelēz International has removed more than 6.4 million plastic windows from chocolate eggs on sale in the UK and Ireland this Easter, taking 5.4 tonnes of plastic out of the environment and making them easier for consumers to recycle.
The packaging change means that the group’s full Easter egg range, spanning Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Cadbury Bournville, Fry’s, Green & Black’s, Maynard’s Bassets and Oreo is free from plastic.
ESM
Related news
Climate protection supervision fee: payment deadline approaching
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Registration opens for the European Week for Waste Reduction 2025 campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Continuous renewal on the path to sustainability
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: in September, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The European Parliament has adopted a new, stricter definition of meat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Honey Trial 2025 – Record prizes and a challenging year for domestic beekeepers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >