Mondelēz International Cuts Plastic Windows From Its Easter Eggs In UK & Ireland
Mondelēz International has removed more than 6.4 million plastic windows from chocolate eggs on sale in the UK and Ireland this Easter, taking 5.4 tonnes of plastic out of the environment and making them easier for consumers to recycle.
The packaging change means that the group’s full Easter egg range, spanning Cadbury, Cadbury Dairy Milk, Cadbury Bournville, Fry’s, Green & Black’s, Maynard’s Bassets and Oreo is free from plastic.
ESM
Related news
Continuous renewal on the path to sustainability
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mondelēz and Tesco trial Cadbury packaging with 60% less plastic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian consumers remain price-sensitive, but environmental protection is increasingly important
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
AM: our country opposes the EU-Mercosur trade agreement
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H Analyst Commentary: No surprises, but risks still exist
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: in August, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >