Cyber Monday will beat Black Friday, reveals survey
When it comes to the busiest shopping day of the holiday season, one study claims the winner will be Cyber Monday, the Monday following Black Friday, and online shopping will dominate in-store retail activity.
Those are top findings from an Allocadia survey on consumer shopping plans, expectations and preferences. Allocadia is a marketing performance management provider. The study polled more than 1,000 U.S. consumers regarding online shopping.
Less than half of American consumers, 48%, do not plan to participate in Black Friday retail shopping, and 61% will shop on Cyber Monday. Last year 36% conducted holiday shopping in the store environment and just 23% expect to do the same this year, according to a press release on the survey results.
Retail Customer Experience
Related news
Private labels make plant-based alternatives cheaper
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Record-breaking Black Friday in online orders
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Visa Black Friday elemzés: kiemelkedő vásárlási kedv és fokozott biztonság
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Christmas shock in commerce: for the first time, we can pay with bank cards in fewer places
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian Confectionery Manufacturers Association: trends in 2025 and prospects for 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Most grocery chains will be open until noon on December 24th
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
