Megállíthatja az élelmiszerboltok forgalmának csökkenését a SZÉP-kártyás vásárlás
A SZÉP-kártya-felhasználók, az élelmiszerüzletek, de még a munkáltatók számára is kedvező változást jelenthet, hogy augusztustól ismét lehetővé válik a hidegélelmiszer-vásárlás és az éves kedvezményes keret is emelkedik. Tavaly ugyanis a február–június közötti időszakban a K&H SZÉP-kártya költések több mint negyedét az élelmiszer-vásárlás tette ki.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Nagy segítséget kapnak a SZÉP-kártya-birtokosok és az élelmiszerüzletek is azzal, hogy idén augusztus 1-jétől ismét öt hónapig használható lesz a juttatás hideg élelmiszer vásárlására. Tavaly ugyanis a február 1-től július 1-ig terjedő időszakban a K&H SZÉP-kártya-költések 26%-át fordították élelmiszer-vásárlára, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.
Az újból életbe lépő hidegélelmiszer-vásárláshoz a SZÉP-kártya-kibocsátóknak és kártyaelfogadó (POS) terminálok szolgáltatóinak is fel kell készülniük. Azokkal a boltokkal, ahol még nincs vagy már felmondták a szerződést, elfogadói szerződést kell kötnie a SZÉP-kártya-kibocsátóknak, ahol pedig megmaradt, ott a terminállisták frissítése és a SZÉP-kártya-elfogadás POS-hálózat által történő újbóli beállítása lehet szükséges.
A május végi adatok alapján az aktív K&H SZÉP-kártya-birtokosok nagyjából 1%-a érte el vagy haladta meg a 450 ezer forintos éves kedvezményes juttatási keretet, év végéig pedig az aktív kártyabirtokosok 10%-a érheti majd el. Az egyszeri, kedvezményes adózás mellett nyújtható, legfeljebb 200 ezer forint juttatás így nagyjából minden tizedik kártyabirtokost érinthet. Ez a munkáltatók számára is segítséget jelenthet, hiszen így adókedvezmény mellett tudnak reálbércsökkenést kompenzálni a munkatársak számára. //
Related news
The domestic SME sector is cautiously waiting
In the case of domestic small and medium-sized enterprises, we…
Read more >NGM: SZÉP card holders spent nearly 12 percent more on their cards in the first quarter of 2025 than last year
SZÉP card holders spent nearly 12 percent more on their…
Read more >Food offering is attracting more and more shoppers to drugstores in Germany
Buying groceries in drugstores continues to gain importance. According to…
Read more >Related news
Nestlé rolls out KitKat chocolate tablets in Romania
Nestlé has launched a new 99g KitKat chocolate tablet line…
Read more >North Macedonian Discounter Stokomak Expands To Serbia
North Macedonia’s hard discounter Stokomak has launched its first Serbian…
Read more >Barilla debuts Al Bronzo collection
Barilla has announced the return of its Al Bronzo pasta…
Read more >