Megállíthatja az élelmiszerboltok forgalmának csökkenését a SZÉP-kártyás vásárlás
A SZÉP-kártya-felhasználók, az élelmiszerüzletek, de még a munkáltatók számára is kedvező változást jelenthet, hogy augusztustól ismét lehetővé válik a hidegélelmiszer-vásárlás és az éves kedvezményes keret is emelkedik. Tavaly ugyanis a február–június közötti időszakban a K&H SZÉP-kártya költések több mint negyedét az élelmiszer-vásárlás tette ki.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Nagy segítséget kapnak a SZÉP-kártya-birtokosok és az élelmiszerüzletek is azzal, hogy idén augusztus 1-jétől ismét öt hónapig használható lesz a juttatás hideg élelmiszer vásárlására. Tavaly ugyanis a február 1-től július 1-ig terjedő időszakban a K&H SZÉP-kártya-költések 26%-át fordították élelmiszer-vásárlára, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.
Az újból életbe lépő hidegélelmiszer-vásárláshoz a SZÉP-kártya-kibocsátóknak és kártyaelfogadó (POS) terminálok szolgáltatóinak is fel kell készülniük. Azokkal a boltokkal, ahol még nincs vagy már felmondták a szerződést, elfogadói szerződést kell kötnie a SZÉP-kártya-kibocsátóknak, ahol pedig megmaradt, ott a terminállisták frissítése és a SZÉP-kártya-elfogadás POS-hálózat által történő újbóli beállítása lehet szükséges.
A május végi adatok alapján az aktív K&H SZÉP-kártya-birtokosok nagyjából 1%-a érte el vagy haladta meg a 450 ezer forintos éves kedvezményes juttatási keretet, év végéig pedig az aktív kártyabirtokosok 10%-a érheti majd el. Az egyszeri, kedvezményes adózás mellett nyújtható, legfeljebb 200 ezer forint juttatás így nagyjából minden tizedik kártyabirtokost érinthet. Ez a munkáltatók számára is segítséget jelenthet, hiszen így adókedvezmény mellett tudnak reálbércsökkenést kompenzálni a munkatársak számára. //
Related news
The security of smartphone payment is equal to that of a bank card
The majority of people in their twenties consider smartphone or…
Read more >5+1 golden rules for protecting our digital devices
The use of digital devices unquestionably makes our lives, online…
Read more >K&H SME confidence index: The SME sector is divided – the bigger ones already see the future positively
Based on the second-quarter results of the K&H SME confidence…
Read more >Related news
A Hungarian specialist became Danone’s Eastern and Central European sales manager
From this July, Enikő Bolyós organizes and manages the company’s…
Read more >Recent research: almost half of Hungarians do not use sun protection cream, and moreover, they do not avoid the sun in the midday hours either
According to a recent, representative research, only 8 percent of…
Read more >The GVH fined Booking almost HUF 400 million with a record fine
Booking did not fully fulfill its obligations requiring the termination…
Read more >