Megállíthatja az élelmiszerboltok forgalmának csökkenését a SZÉP-kártyás vásárlás
A SZÉP-kártya-felhasználók, az élelmiszerüzletek, de még a munkáltatók számára is kedvező változást jelenthet, hogy augusztustól ismét lehetővé válik a hidegélelmiszer-vásárlás és az éves kedvezményes keret is emelkedik. Tavaly ugyanis a február–június közötti időszakban a K&H SZÉP-kártya költések több mint negyedét az élelmiszer-vásárlás tette ki.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Nagy segítséget kapnak a SZÉP-kártya-birtokosok és az élelmiszerüzletek is azzal, hogy idén augusztus 1-jétől ismét öt hónapig használható lesz a juttatás hideg élelmiszer vásárlására. Tavaly ugyanis a február 1-től július 1-ig terjedő időszakban a K&H SZÉP-kártya-költések 26%-át fordították élelmiszer-vásárlára, ami azt mutatja, hogy a kártyabirtokosok jelentős része élt ezzel a lehetőséggel.
Az újból életbe lépő hidegélelmiszer-vásárláshoz a SZÉP-kártya-kibocsátóknak és kártyaelfogadó (POS) terminálok szolgáltatóinak is fel kell készülniük. Azokkal a boltokkal, ahol még nincs vagy már felmondták a szerződést, elfogadói szerződést kell kötnie a SZÉP-kártya-kibocsátóknak, ahol pedig megmaradt, ott a terminállisták frissítése és a SZÉP-kártya-elfogadás POS-hálózat által történő újbóli beállítása lehet szükséges.
A május végi adatok alapján az aktív K&H SZÉP-kártya-birtokosok nagyjából 1%-a érte el vagy haladta meg a 450 ezer forintos éves kedvezményes juttatási keretet, év végéig pedig az aktív kártyabirtokosok 10%-a érheti majd el. Az egyszeri, kedvezményes adózás mellett nyújtható, legfeljebb 200 ezer forint juttatás így nagyjából minden tizedik kártyabirtokost érinthet. Ez a munkáltatók számára is segítséget jelenthet, hiszen így adókedvezmény mellett tudnak reálbércsökkenést kompenzálni a munkatársak számára. //
Kapcsolódó cikkeink
Az italvilág forradalmasítása
A világhálón fellelhető hihetetlenül nagy mennyiségű információt, tudást az AI…
Tovább olvasom >Most van soha!
Adott egy világ, amelyben nemsokára 9 milliárd embert kell táplálni.…
Tovább olvasom >Etikus Repohár
A BKIK által összehívott, gyártókkal, forgalmazókkal, vendéglátó szolgáltatókkal és civil…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Fenntarthatóság Szimbólum 2023 verseny díjait
A Trade magazin negyedszer adta át a Fenntarthatóság Szimbóluma díjakat hagyományosan,…
Tovább olvasom >GVH: ezer vásárló 15 és 50 ezer forint közötti visszatérítést kaphat a Media Marktól
Valótlan árkedvezményekkel reklámozott négyféle televíziókészüléket a Media Markt Magyarország Kft.…
Tovább olvasom >Új termékcsaládot dob piacra a Szentkirályi ásványvíz alapítója
A magyar milliárdos üzletember, Balogh Levente – a Szentkirályi Magyarország…
Tovább olvasom >