Magyarok és a klímaválság: érzékelik, de nem ez a legnagyobb problémájuk
A magyarok is egyre jobban érzik a klímaváltozás negatív hatásait, a jelen legfontosabb problémájának azonban a megélhetési válságot tartják, és csak ezt követi egy esetleges ökológiai katasztrófa bekövetkezte – derült ki az Epson globális fenntarthatósági kutatásából.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A Klímavalóság Barométer 2023 felmérésben 39 országból összesen 30 ezer embert kérdeztek, köztük 550 magyart. A hazai megkérdezettek nagyon is érzékelik a klímaváltozás negatív hatásait, hiszen a válaszadók közel fele (49%) ezt jelölte meg a világot érintő legnagyobb problémák egyikeként. A többség (61%) azonban jobban aggódik az árak emelkedése miatt, és a globális átlaghoz képest is kisebb problémának tartja a klímaváltozást (a G20-as országok válaszadói 54%-ban jelölték meg ezt a választ.)
A nemzetközi kitöltők közel fele gondolja úgy, hogy még életében elkerülhető egy esetleges klímakatasztrófa bekövetkezte. A magyarok ennél kevésbé optimisták; a megkérdezettek 41%-a tartja elkerülhetőnek egy végzetes klímaesemény bekövetkeztét a következő emberöltőn belül, 28%-uk pedig pesszimistán viszonyul a témához, legyen szó akár a felnőtt, akár a fiatalabb korosztályról.
Ezek alapján úgy tűnik, hogy „gondolati szinten” erős Magyarországon a környezettudatosság, a tettek szintjén azonban jóval árnyaltabb a kép, mutatott rá az Epson tavalyi reprezentatív felmérése; a válaszadóknak mindössze 16%-a küzd a környezetért, azaz kilencnél többféle módon is tesznek érte.
Arra a kérdésre, hogy szerintük mi a legfontosabb dolog, amit egy vállalat tehet a probléma kezelése érdekében, 44%-uk a környezetvédelmi technológiákba való befektetést említette. Ezt követte a termékek újrahasznosításának és újrafelhasználásának javítása (35%), valamint a szén- és műanyagterhelés kompenzálása (31%). //
Related news
Declining profitability, increasing efficiency: challenges and opportunities in pig farming
Pig farmers are expecting declining profitability this year, despite their…
Read more >Unilever and Tesco: There is no future without sustainability
Unilever CEO Hein Schumacher has said it is time for…
Read more >Private label products: quality and affordable price in balance
When choosing a store, nearly 60% of customers’ decisions are…
Read more >Related news
Sustainability trends: what to watch out for in 2025?
The corporate green loan market is expected to grow strongly…
Read more >Strong brands, strong Hungary: the Ministry of National Economy actively supports the branding efforts of domestic businesses
Strengthening a tax system that supports the competitiveness of domestic…
Read more >GKI analysis: We can do something about economic vulnerability ourselves
The government’s “flying start” in 2025 would require a surge…
Read more >