Lidl: less salt, sugar and fat in private label products
Lidl had made a pledge already in January 2017 to optimise the composition of several private label products: they cut the sugar content of Crownfield breakfast cereals by 35 percent; dairy products now contain 10 percent less sugar. The salt content of Trattoria Alfredo salami pizza decreased by 29 percent and there is now 13 percent less salt in fresh baked goods.
Related news
Lidl wins For a Sustainable Future Award: recognition for business transformation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lidl, Novartis and HungaroControl are also among the best places to work
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pressure on retail chains continues to grow — warns Lidl Hungary CEO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian Product is 20 years old – a reliable compass in the domestic FMCG sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KPMG CEO Outlook 2025: replanned trust
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sunday lockdowns may return in Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
