Lidl: more and more people against food waste
Seven buyers out of ten prefer to spend more money in a store that fights against food waste; 77 percent of them buy as much food as they will certainly use during the shelf life – according to Lidl’s online research involving 13,500 customers.
The survey was conducted by Lidl Magyarország in connection with the domestic introduction of Lidl’s International Fruit and Vegetable Purchasing Guidelines that were introduced on 1 February. The regulation places particular emphasis on avoiding food waste and destruction.
Related news
Coupon war over pensioner vouchers: Lidl and Aldi both offer extra discounts
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Sustainability in the pressure of time
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >German retailer Lidl sets increasingly high animal welfare standards
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
OKSZ: retail burdens are hindering the recovery of consumer confidence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Coupon war over pensioner vouchers: Lidl and Aldi both offer extra discounts
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The 82nd OMÉK is opening soon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >