Lakossági piacra fejleszt a DOMI Fokhagyma
Áttörésre készül a DOMI Fokhagyma Kft. A fokhagyma-feldolgozással több mint 22 éve foglalkozó társaság az FMCG-piacra koncentrálva nemcsak a natúr zúzott, a húsokhoz, sültekhez vagy éppen fasírthoz kínált, fűszerezett – tubusos, tasakos – termékeivel jelenne meg. Egy olyan, hosszabb eltarthatósági idejű tisztított fokhagymával szeretnének még az idén piacra lépni, amely már a háztartások számára önmagában is vonzó lehet, nem beszélve a vendéglátóhelyekről. A termék forgalmazási jogára az igényt már két országban előre jelezték.
A DOMI Fokhagyma Kft. jelenlegi napi feldolgozókapacitása 1,5 tonna. A kezdeti időkben a tisztított fokhagymára a húsipar igénye óriási volt, így a feladat a technológiai fejlesztés, folyamatos korszerűsítés volt hosszú évekig. 2013-ban jelentek meg a tubusos natúr és fűszerezett zúzott fokhagyma termékekkel, ezzel elnyerték az OMÉK Élelmiszer Díját is. Domonkos István, a cég ügyvezetője szerint ezekkel a termékekkel jelentősen leegyszerűsödik, könnyebbé válik a húsok sütés előtti fűszerezése, pácolása.
A cég ma tízféle terméket kínál mintegy húszféle kiszerelésben, és ugyan az értékesítés nagy része még mindig a húsipar felé irányul, egyre nagyobb szeletet hasít ki a gasztronómia a zúzott fokhagyma termékekkel. A cég az idén létre hozza webáruházát, amelyen keresztül a megnövekedett lakossági igényeket is gyorsabban tudja kezelni. Itt már a fekete fokhagyma mint különlegesség is rendelhető lesz.
Domonkos István úgy véli, az élelmiszer-kereskedelemben egyre fontosabbá válik a termék eredete. A magyar vásárlók például a hazai ízeket szeretik – ezért amíg lehet, hazai alapanyagból dolgoznak, és ha ez már nem elegendő, akkor azon, egyetlen európai termelőtől vásárolnak, amely a leginkább a magyarhoz hasonló fokhagymát képes előállítani. Ugyanakkor az ügyvezető szerint az élelmiszer bizalmi kérdés is: aki megteheti, megválogatja, mit vásárol, és a hazai feldolgozású termékek iránt nagyobb a bizalom. Ezért tartja ő is fontosnak a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. védjegyeit és minősítési rendszerét, hiszen ezek jelzik a megbízhatóságot és a termék eredetét. //
Related news
Supplier and buyer goals align, but challenges and plans vary by channel – We were learning together (Business Days 2024 Part 1)
From Tuesday the students of the FMCG Open University had…
Read more >Lucky Safe prize game – a community activity from Hungarian Product Nonprofit Kft.
For the 14th time, Hungarian Product Nonprofit Kft. has launched…
Read more >Agora Vision: Demand for Hungarian Products won’t drop in the future
Hungarian Product Nonprofit Kft. hosted its 10th anniversary conference in Tata.…
Read more >Related news
Gold medal winner wines in Lidl’s product selection
Ten years ago Lidl Magyarország committed itself to promoting Hungarian…
Read more >(HU) memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
Sorry, this entry is only available in HU.
Read more >Take wherever you wish: sustainable packaging for active consumers
On-the-go foods made for active consumers are conquering shops, as…
Read more >