Kisebb valószínűséggel választják a fogyasztók a „vegánnak” címkézett ételeket
A Massachusetts Institute of Technology (MIT) nemrégiben végzett vizsgálata szerint a húst fogyasztók sokkal kisebb valószínűséggel választják a növényi alapú ételeket, ha azokat „vegánként” jelölik.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A vizsgálatot kétszer végezték el az MIT két különböző egyetemi hallgatói csoportjában, melynek alapján úgy tűnik, hogy a „vegán” szó a legtöbb ember számára taszító, még akkor is, ha egyébként általuk kedvelt ételről van szó.
Ez pedig talán többet mond az emberi elméről, mint bármi más. Lehet, hogy amikor felfedezik, hogy egy termék vegán, egyesek udvariasan tesznek egy lépést hátra, és meghagyják azt azoknak, akiknek szánták.
Az ismeretlentől való félelem és az oktatás hiánya is szerepet játszik ebben. Sajnos vannak, akik nem hajlandók tudomásul venni, hogy az új ötletek sokszor jók, és hogy az étkezési szokások idővel átalakulnak, gyakran az emberiség jövőbeli fejlődése érdekében. Még ha csak heti néhány vegán vagy vegetáriánus étkezésről van is szó, az valódi előnyökkel járhat. //
Related news
A new set of employee values is taking shape – or what does a “good workplace” mean today?
Randstad’s Workmonitor 2025 provides a comprehensive picture of how employees’…
Read more >EY: Brand loyalty is on the decline – almost only the price-value ratio matters
Consumers around the world are concerned about the rising cost…
Read more >The dark side of AI – who will stop the spread of deepfake?
Deepfakes, or fake images, videos, and audio generated by artificial…
Read more >Related news
Márton Nagy: the government would introduce margin restrictions for stores selling household goods
The government may discuss on Wednesday and is expected to…
Read more >The Hungarian Food Bank Association is organizing a record-sized food collection on Friday and Saturday
At the Friday and Saturday fundraiser organized by the Hungarian…
Read more >Pick Szeged Zrt.’s profit decreased, but its sales revenue increased last year
Pick Szeged Zrt.’s after-tax profit in 2024 was 6.7 billion…
Read more >