Kisebb valószínűséggel választják a fogyasztók a „vegánnak” címkézett ételeket
A Massachusetts Institute of Technology (MIT) nemrégiben végzett vizsgálata szerint a húst fogyasztók sokkal kisebb valószínűséggel választják a növényi alapú ételeket, ha azokat „vegánként” jelölik.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A vizsgálatot kétszer végezték el az MIT két különböző egyetemi hallgatói csoportjában, melynek alapján úgy tűnik, hogy a „vegán” szó a legtöbb ember számára taszító, még akkor is, ha egyébként általuk kedvelt ételről van szó.
Ez pedig talán többet mond az emberi elméről, mint bármi más. Lehet, hogy amikor felfedezik, hogy egy termék vegán, egyesek udvariasan tesznek egy lépést hátra, és meghagyják azt azoknak, akiknek szánták.
Az ismeretlentől való félelem és az oktatás hiánya is szerepet játszik ebben. Sajnos vannak, akik nem hajlandók tudomásul venni, hogy az új ötletek sokszor jók, és hogy az étkezési szokások idővel átalakulnak, gyakran az emberiség jövőbeli fejlődése érdekében. Még ha csak heti néhány vegán vagy vegetáriánus étkezésről van is szó, az valódi előnyökkel járhat. //
Related news
Plant-based products can substitute meat, eggs and milk for a more sustainable future
A growing number of people are choosing plant-based products instead…
Read more >Plant-based brands can’t compete without offering taste and quality
Ian Hepburn, marketing director of Flora Food Group has told…
Read more >Lidl was the special grocery retailer partner of Veganuár™ 2025
Lidl Magyarország has joined the Veganuár™ 2025 initiative, which encourages…
Read more >Related news
Viktor Orbán on Kossuth Radio: traders cannot add more than 10 percent to the purchase price
Traders cannot add more than 10 percent to the purchase…
Read more >GKI Analysis: Why are food prices constantly rising?
In recent times, the rise in the prices of basic…
Read more >Online grocery shopping also surged ahead of Christmas
The run-up to Christmas affected sales by online supermarket Kifli.hu…
Read more >