Eroski gets rid of palm oil in private label products
Spanish retailer Eroski has removed palm oil from its private label products, reinforcing its commitment to healthy eating. The retailer has reformulated approximately 308 products from 43 manufacturers in the last 4 years. For most of these products Eroski has chosen high oleic sunflower oil as a substitute.
This article was also published in 11/2021 of Trade magazin.
Related news
Mercadona Extends Dominance In Spanish Grocery Sector
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Palm oil crisis could lead to global food price hikes
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tesco rolls out fresh produce campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Coface: These are the largest companies in the region – Mol slipped one step back, Lidl’s daughters made a big move
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Autumn flavors from Korea and the art of fermentation
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Companies for the Future Award 2026 application period is now open
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >


