Eroski gets rid of palm oil in private label products
Spanish retailer Eroski has removed palm oil from its private label products, reinforcing its commitment to healthy eating. The retailer has reformulated approximately 308 products from 43 manufacturers in the last 4 years. For most of these products Eroski has chosen high oleic sunflower oil as a substitute.
This article was also published in 11/2021 of Trade magazin.
Related news
Palm oil crisis could lead to global food price hikes
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tesco rolls out fresh produce campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Spanish Eroski stays on course thanks to AI and private labels
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Egg market 2025: rising prices, declining production and new export opportunities
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Artificial meat: revolutionary innovation or uncertain future?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mars named to TIME magazine’s list of the world’s best companies for 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >