Két év alatt 49%-kal nőtt az alternatív tejek eladása Európában
A hohenheimi egyetem legújabb tanulmánya a növényi tejek elfogadottságát vizsgálta az Európai Unió hat országában. Az adatok azt mutatják, hogy 2020 és 2022 között az alternatív tejek eladása 49%-kal nőtt a kontinensen.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A legnagyobb forgalommal és piaci potenciállal Németország büszkélkedhet a lakosság állatjóléttel, egészséggel és környezettel kapcsolatos nagyfokú tudatosságának köszönhetően. Emellett a németek a vizsgálatban részt vevő más országokkal szemben kevésbé ragaszkodnak a szociális és kulturális normákhoz, így nagyobb hajlandósággal adnak esélyt nem hagyományos élelmiszereknek is.
A hagyományosan nagy sajt- és tejtermékfogyasztó franciák, spanyolok és olaszok szkeptikusabbak: az alternatív tejek íze és állaga számukra nem meggyőző. A tehéntejet egészségesnek vélő lengyel fogyasztók többsége idegenkedik a növényi alternatíváktól, ráadásul drágállja is a szerinte túl édes növényi tejeket.
A tanulmány szerint a fogyasztók jellemzően arra vágynak, hogy a növényi tejek kellemes érzékszervi tulajdonságokkal bírjanak.
A kipróbálást elsősorban a kíváncsiság hajtja. A kutatók meglepetésére a válaszadók képzettségi szintjétől bizonyítottan nem függ a növényi tejek fogyasztási gyakorisága, bár a termékekről szóló felvilágosítás olyan tényező, ami növelheti a vásárlási hajlandóságot. //
Related news
Self-heating plant-based food box wins innovation award
Students from the Royal Melbourne Institute of Technology in Australia…
Read more >Fermentation, regional flavours and price parity drive plant-based innovations
Although first-generation plant-based products haven’t always met taste, texture and…
Read more >Experts propose VAT reform for more affordable healthy and sustainable food
A study by researchers from the Oxford Martin School and…
Read more >Related news
Are we buying more consciously? Demand for Hungarian flavors is unabated
Kifli.hu works with hundreds of Hungarian producers to offer a…
Read more >Interest discount on green loans
The popular green home loan will be even more favorable…
Read more >Recent survey: Fear of rejection is crippling businesses
A recent survey found that 33 percent of businesses cite…
Read more >