Két év alatt 49%-kal nőtt az alternatív tejek eladása Európában
A hohenheimi egyetem legújabb tanulmánya a növényi tejek elfogadottságát vizsgálta az Európai Unió hat országában. Az adatok azt mutatják, hogy 2020 és 2022 között az alternatív tejek eladása 49%-kal nőtt a kontinensen.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A legnagyobb forgalommal és piaci potenciállal Németország büszkélkedhet a lakosság állatjóléttel, egészséggel és környezettel kapcsolatos nagyfokú tudatosságának köszönhetően. Emellett a németek a vizsgálatban részt vevő más országokkal szemben kevésbé ragaszkodnak a szociális és kulturális normákhoz, így nagyobb hajlandósággal adnak esélyt nem hagyományos élelmiszereknek is.
A hagyományosan nagy sajt- és tejtermékfogyasztó franciák, spanyolok és olaszok szkeptikusabbak: az alternatív tejek íze és állaga számukra nem meggyőző. A tehéntejet egészségesnek vélő lengyel fogyasztók többsége idegenkedik a növényi alternatíváktól, ráadásul drágállja is a szerinte túl édes növényi tejeket.
A tanulmány szerint a fogyasztók jellemzően arra vágynak, hogy a növényi tejek kellemes érzékszervi tulajdonságokkal bírjanak.
A kipróbálást elsősorban a kíváncsiság hajtja. A kutatók meglepetésére a válaszadók képzettségi szintjétől bizonyítottan nem függ a növényi tejek fogyasztási gyakorisága, bár a termékekről szóló felvilágosítás olyan tényező, ami növelheti a vásárlási hajlandóságot. //
Related news
Radnóti secondary school students learn about plant-based nutrition
NÉGYOSZ launched the Smart Protein programme last November and by…
Read more >Vote for your favorite Menteshely for guaranteed discounts!
Menteshelyek.hu is a collection of places offering paleo, vegan, sugar-free,…
Read more >Vegans Shop More Often Than Meat Eaters, Study Finds
Vegans and vegetarians visit grocery stores significantly more often than…
Read more >Related news
Carrefour sells Italian branch to NewPrinces Group
Carrefour has entered into a binding agreement with NewPrinces Group…
Read more >