Kereskedelmi terek fejlesztése a vevők szolgálatában – Akár kistelepülés, akár nagyváros: modern bevásárlás a Coop vásárlóinak
A Coop Gazdasági Csoport lefedettségéből és kiterjedtségéből adódóan része az emberek mindennapjainak. A kereskedelmi csoport 1450 településen mintegy 2200 üzletet üzemeltet, ezért jelentősége az élelmiszer-ellátás területén megkérdőjelezhetetlen. Az üzletpolitikájában mindig is nagy hangsúlyt fektet a folyamatos modernizációkra, beruházásokra, új üzletek építésére, legyen szó nagyvárosról vagy a legkisebb településről. A csoport tagjai összesen évente több milliárd forintot fordítanak arra célra, hogy a vevők modern, 21. századi körülmények közt intézhessék bevásárlásaikat. Az elmúlt évben 461, 2000 fős vagy az alatti lélekszámú kistelepülésen működő üzlet újult meg, és megkezdte működését a jelenleg félszáz egységből álló Coop Szuper Plusz prémium üzletkategória.

Coop Szuper Plusz Gönyű községben
A COOP számára az ország, a települések minőségi áruellátásának biztosítása, a kereskedelem fenntartása és fejlesztése olyan küldetés, amely jóval többet jelent üzleti stratégiánál. A kereskedelmi csoport felelőssége óriási, hiszen 1450 településen jelenlévő mintegy 2200 üzletével az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Boltjaiban naponta csaknem egymillió vevő fordul meg, amely boltok a helyi közösségek életében is fontos szerepet töltenek be, hiszen a kisebb-nagyobb vásárlások mellett sok helyen a találkozások, beszélgetések szinte egyetlen állandó helyszínét is jelentik az emberek számára.
A versenyképesség biztosítása mellett éppen ezért is elengedhetetlenek a folyamatos innovációk, fejlesztési beruházások, hiszen a Coop középtávú célja, hogy a legkisebb településeken is a 21. századi modern körülmények között intézhessék bevásárlásaikat a vevők. A kereskedelmi csoport az elmúlt több mint két évtizedben e szemlélet mellett végezte tevékenységét. A franchise-tagok saját erőből évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra, ami nagyban hozzájárult a hazai vásárlási kultúra és minőségi vásárlói környezet fejlesztéséhez. A beruházások egyaránt érintik a kis- és nagykereskedelmi üzletágat, így a logisztikai rendszer tagjainál is folyamatosak a beruházások, a digitalizáció adta lehetőségek széles körű alkalmazása, a frissáru-logisztikai kapacitás bővítése és zöldség-gyümölcs disztribúció folyamatos kiterjesztése. Az üzletfejlesztéseket környezet- és energiatudatos beruházás jellemzi, így az év végére mintegy 500 üzleten működik majd napelemes technológia. A kiskereskedelem területén kiemelt jelentőségű csoportszintű beruházás volt a kistelepülési üzletek modernizációja, amelynek révén mintegy 5 milliárdos önerő és a hozzá a Magyar Falu Program keretében elnyert további 7 milliárdos forrás révén mintegy 461 kistelepülési bolt újult meg. A fejlesztések részeként 91 településen postai, 9 településen pedig nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is elérhetővé váltak a Coop-vásárlók számára. 145 Coop-üzlet előtt közösségi terek kerültek kialakításra, amelyek fontos szerepet töltenek be a helyi közösségek életében.

Kistelepülési üzletfejlesztés Berzék községben
Emellett a tavalyi évben megkezdte működését a jelenleg közel félszáz üzletből álló korszerű Coop Szuper Plusz boltkategória, amely egy szélesebb választékkal, kiterjesztett akciókkal várja a vásárlókat. Az üzletek a megkülönböztetett külső és belső arculat révén és a mai kor igényeinek megfelelő műszaki felszereltséggel, berendezéssel, valamint gyors kasszarendszerrel minőségi vásárlói környezetet biztosítanak. Az üzlettípus kialakításánál kiemelt szerep jut a környezettudatossági szempontoknak és a legmodernebb technológiai megoldásoknak. A 350-400 négyzetméteres prémium szupermarketek jellemzően nagyvárosokban találhatók, mintegy 6500-7500 cikkelem közül, köztük kibővített friss- és pékáruválasztékból, kiemelt funkcionális, egészségtudatos és prémium, félkész- és késztermék-kínálatból, valamint folyamatosan megújuló szezonális/tematikus választékból válogathatnak a vevők.
Az új prémium üzletkategória létrehozását a szakma is elismerte, hiszen a vezető FMCG-szaklap, a Trade magazin idei évi „Star Store – Év Kereskedője” kiírásán a zsűri az Év Franchise üzletlánca címmel díjazta a Coop Szuper Plusz hálózatot. (x)
Related news
The government is providing more funds for village shops this year than last year
The government will provide more resources for the Hungarian Village…
Read more >Gyopáros Alpár: The settlement of Elek implemented HUF 360 million development through the Hungarian village program
Elek implemented HUF three hundred and sixty million developments through…
Read more >Coop: serving the future with secure business development
In 2023 the Coop Economic Group continued to implement its…
Read more >Related news
Soós Tészta Ltd. provides reliable quality
One of the key players in Hungarian pasta production, Soós…
Read more >New from Nestlé Fitness: no added sugar breakfast cereals in two flavours
In the last few years Nestlé Hungária Kft. added new…
Read more >We are wasting our biggest assets: this is how Lidl is fighting it
According to this year’s Global Risk Report, the fourth biggest…
Read more >