Kaufland Reduces Content Of Sugar, Salt And Fat
German retailer Kaufland has further reduced the amount of sugar, salt and fat in its own-brand products.
Among the new product innovations are a spelt roll that contains 55% less sugar and an organic tofu hamburger from K-take-it-veggie, which contains 51% less salt.
The company has set itself the goal of lowering the sugar, salt and fat content of more than 300 private label products by an average of 20% between now and 2021.
For example, the sugar content in K-Classic-Kinderquark has been reduced by 12%, while the retailer’s Berner sausages now contain 17% less fat and 14% less salt.
In addition to the product reformulation, Kaufland is also supporting a healthy diet in other areas. For example, it is involved in the European School Fruit Scheme, which encourages children to eat healthily.
Related news
Kaufland tests telemedicine service in Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Price Battle Around Milka Chocolate in Germany
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Schwarz Digits Invests €11bn In New Data Centre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Signature 40 – the region’s new common language: An interview with founders Márton Nagy and Ádám Vaszary on the new dimension of the Signature Platform in 2026
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Superbrands celebrated again in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
