Brave Robot ice cream to feature carbon footprint on pack in planet-positive push
Brave Robot Ice Cream, owned by The Urgent Company, is set to become the first dairy ice cream in US grocery stores to publish its carbon footprint on its packaging. The company is responding to retailers and consumers’ demand for more sustainable food options with smaller environmental footprints.
As part of The Urgent Company’s mission to deliver more planet-friendly alternatives, the brand is conducting an independent life cycle assessment (LCA).
Packaging Insights
Related news
Belgian strawberries get cardboard packaging in Delhaize stores
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SZ. Variant plans to expand based on the export market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Gradual transition: new EU regulation transforms the packaging market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
The deer-rooing season has begun in Hungarian forests
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The amount of domestic game meat sold and intended for own consumption in 2024/25 was 13 thousand tons
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >