Improved consumer confidence in the world's largest economy
Instead of the expected decline, the Conference Board’s consumer confidence index moderately increased in the United States in September.
The consumer confidence index of the Conference Board nonprofit economic research group jumped to 103.0 points in September from the 101.3 points of August. Analysts expected 96.0 points.
According to Lynn Franco, Conference Board’s director, the increase is mainly due to the fact that the consumers consider the current economic situation more favorable. (MTI)
Related news
US consumer sentiment worsened in September, according to a University of Michigan survey
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >OKSZ: retail burdens are hindering the recovery of consumer confidence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The tariff war is also hitting German industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mobile banking is part of everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >