Improved consumer confidence in the world's largest economy
Instead of the expected decline, the Conference Board’s consumer confidence index moderately increased in the United States in September.
The consumer confidence index of the Conference Board nonprofit economic research group jumped to 103.0 points in September from the 101.3 points of August. Analysts expected 96.0 points.
According to Lynn Franco, Conference Board’s director, the increase is mainly due to the fact that the consumers consider the current economic situation more favorable. (MTI)
Related news
OKSZ: retail burdens are hindering the recovery of consumer confidence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The tariff war is also hitting German industry
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Pharmaceutical manufacturers can breathe a sigh of relief: the 250 percent punitive tariff in the USA is not coming
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dr Zoltán Pogátsa on the Hungarian economy: neither the golden age, nor an apocalypse
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone GDP grew by 0.1 percent in the second quarter compared to the previous quarter
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >KSH: industrial production decreased by 1.0 percent compared to the same period of the previous year, expanded by 2.0 percent compared to the previous month
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >