Engaged in cross-border online sales in the EU? Keep in mind the following!

Dr. Zsófia Bitai
lead solicitor
CLM Bitai & Partners
Law Office
Under the so-called geo-blocking regulation, all customers in the EU must be granted access to e-commerce sites and products on the very same terms as customers residing in the member state where such products are delivered. No technologies may be used that apply discrimination on the basis of information indicating the physical location of customers, such as IP address or the place where a credit card was issued. The regulation, however, does not necessary imply a commitment to EU-wide trading. The question of what qualifies pure domestic sales is best assessed with the help of a legal advisor. (x)
Related news
Bol lets AI chatbot pick your Christmas gifts
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Allegro has 4.2 million international customers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Last year, Black Friday brought more than 43 billion forints in turnover to Hungarian e-commerce in a single night.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
(HU) A DAV Mérnöki Kft. már tudja, hogyan kell előnyt kovácsolni az ESG-ből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >More than loyalty – the myKiK loyalty program is 1 year old
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >They took action to save the peanut
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
