Határokon átnyúló online értékesítés az EU-ban? Erre mindenképp figyeljen!
Tudta, hogy létezik egy úgynevezett geo-blocking rendelet, amely mérföldkő az EU belső piacán folytatott online értékesítés történetében? Ennek alapján biztosítani kell, hogy az EU-ban minden vevő ugyanolyan feltételekkel férhessen hozzá az e-kereskedelmi oldalakhoz és az árukhoz, mint az abban a tagállamban lakóhellyel rendelkező vevők, ahová az árut kiszállítják. Nem alkalmazhatók olyan technológiák, amelyek területi alapon diszkriminálnak a vevők között, például IP-cím vagy a bankkártyák kibocsátási helye alapján.
Nem lehet a vásárlók között különbséget tenni csupán azért, mert a fogyasztó egy másik tagállamból rendel. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy Franciaországból köteles egy kereskedő megoldani a szállítást Magyarországra, de ha egy cég 100 km sugarú körben vállal kiszállítást, akkor nem állhat meg az országhatárnál, csak azért, mert más tagállamba viszi az árut. Ezzel az EU az egyik legalapvetőbb szabadság-elvének, az áruk és a szolgáltatások szabad áramlásának szerez érvényt végre az online világban – mondja dr. Bitai Zsófia reklámjogi és GDPR-szakértő.
A rendelet ugyanakkor nem feltétlenül jelent az egész EU-ra kiterjedő értékesítési kényszert, továbbra is lesznek tisztán belföldi értékesítések, ám ennek a megítéléséhez az összes körülmény gondos mérlegelése szükséges, amelynek a komplexitása miatt jogi szakértő bevonása javasolt. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >