The retail sales of private label products increased by six percent, to 492 billion HUF
Customers spent about 492 billion HUF on the private label products of the chain of stores last year, six percent more than in the year before.
The expansion of private labeled products is slowing. The turnover of private label products in the ninety-food categories mesured by Nielsen was 1539 billion HUF last year. The share of the chains in the turnover was 27.7 percent. This is only a 0.3 percent increase, compared with the year before – the Nielsen consumer information and knowledge services company reveals. (Nielsen)
Related news
Private Labels Are Quietly Winning Europe’s Grocery Shelves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The world of private labels is moving to Amsterdam again – interview with Peggy Davies, President of PLMA
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Private label products: quality and affordable price in balance
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Despite the challenges, the SME sector maintains its position in the Hungarian economy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nébih is already preparing for the holidays – winter seasonal inspections are starting
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nutri-Score, or the bittersweet energy label of foods
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

                    
                    
                    
					
					
					