The globalisation of retail trade
A study prepared by the Consumer Goods Forum and Planet Retail claims that retail chains are expanding at a breakneck speed. The 100 biggest chains are present in more countries than ever before and in 2015 these companies entered 27 new markets. At the moment the most popular regions are Africa and the Middle East, and the best-performing retail chains in these regions have been Spar and Circle K. Retailers focus more on regions than on global expansion, e.g. a good example of this is Tesco.
Related news
SPAR simplifies recipes with fewer additives
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Professional awards at SPAR Hungary: sustainability, commercial and communication awards
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Ultra-fresh and homemade: SPAR’s convenience product offering reaches a new level
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Why buy Hungarian? Imported vs. domestic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Temu and Shein’s European growth slows down
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Aldi serves up a cheaper Thanksgiving meal deal
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
