The globalisation of retail trade
A study prepared by the Consumer Goods Forum and Planet Retail claims that retail chains are expanding at a breakneck speed. The 100 biggest chains are present in more countries than ever before and in 2015 these companies entered 27 new markets. At the moment the most popular regions are Africa and the Middle East, and the best-performing retail chains in these regions have been Spar and Circle K. Retailers focus more on regions than on global expansion, e.g. a good example of this is Tesco.
Related news
The battle of digital shelves
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Solar energy is increasingly important in retail – more SPAR stores are powered by solar panels
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SPAR’s autumn-winter loyalty promotion starts with premium Zwilling kitchenware
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
KSH: in September, consumer prices exceeded the values of the same month of the previous year by an average of 4.3 percent
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The European Parliament has adopted a new, stricter definition of meat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Honey Trial 2025 – Record prizes and a challenging year for domestic beekeepers
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >