The globalisation of retail trade
A study prepared by the Consumer Goods Forum and Planet Retail claims that retail chains are expanding at a breakneck speed. The 100 biggest chains are present in more countries than ever before and in 2015 these companies entered 27 new markets. At the moment the most popular regions are Africa and the Middle East, and the best-performing retail chains in these regions have been Spar and Circle K. Retailers focus more on regions than on global expansion, e.g. a good example of this is Tesco.
Related news
Food donations equal to the weight of a railway locomotive from Tesco customers in the most successful fundraiser in the country’s history
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The largest food drive in the country’s history
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SPAR: 1.4 billion forint development in Pápa and Miskolc
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
This is how Hungarians spend money for Christmas
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Recycling packaging can save billions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Nébih inspected factories producing both gyro skewers and raw materials – the operation of one factory was immediately suspended
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

