Global survey about how FMCG-customers get information about certain products

By: trademagazin Date: 2013. 01. 04. 15:30

Twenty-nine percent of Hungarian customers get information of food and beverages at the venue of the purchase, while another 21 percent finds out useful stuff about sales via friends, family and newspapers. Then comes tv (20 percent), ad brochures and flyers (17 percent), internet (13 percent) magazine (7 percent), and radio (3 percent). (One person could indicate more than one sources.)

This what a global survey carried out by Nielsen found, focusing on eleven product families in the third quarter of 2012.

Here is the European trend:

Source Európean average

HU AT CZ HR PL RO SK
Point of sale

37 29 29 45 36 33 37 31
Newspaper

10 21 20 5 14 11 7 8
Friends 20 21 15 18 22 30 21 22
TV 22 20 27 15 32 22 24 21
Flyers 19 17 44 19 32 15 20 28
Internet 17 13 14 22 25 16 26 22

Többek között ezt állapítja meg egy tizenegy termékcsoportra kiterjedő globális felmérés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett, 2012. harmadik negyedévében.

A vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök révén tájékozódnak a magyar fogyasztók közül legtöbben élelmiszer és ital mellett ruházati cikkel és cipővel, továbbá ékszerrel és dísztárggyal kapcsolatban.

Európa huszonkilenc vizsgált országának átlagában a vásárlás helyszíne után a tévét nevezték meg legtöbben, mint az információk fő forrását élelmiszerről és italról. Az átlagos arány 37 százalék a vásárlás színhelyénél, míg 22 a tévénél.

További sorrend: barátok vagy ismerősök 20 százalékos említéssel, majd a reklámújság vagy szórólap 19, Internet 17, újság 10, magazin 8, továbbá rádió 6 százalékkal.

Related news