Global survey about how FMCG-customers get information about certain products
Twenty-nine percent of Hungarian customers get information of food and beverages at the venue of the purchase, while another 21 percent finds out useful stuff about sales via friends, family and newspapers. Then comes tv (20 percent), ad brochures and flyers (17 percent), internet (13 percent) magazine (7 percent), and radio (3 percent). (One person could indicate more than one sources.)
This what a global survey carried out by Nielsen found, focusing on eleven product families in the third quarter of 2012.
Here is the European trend:
Source | Európean average | HU | AT | CZ | HR | PL | RO | SK |
Point of sale | 37 | 29 | 29 | 45 | 36 | 33 | 37 | 31 |
Newspaper | 10 | 21 | 20 | 5 | 14 | 11 | 7 | 8 |
Friends | 20 | 21 | 15 | 18 | 22 | 30 | 21 | 22 |
TV | 22 | 20 | 27 | 15 | 32 | 22 | 24 | 21 |
Flyers | 19 | 17 | 44 | 19 | 32 | 15 | 20 | 28 |
Internet | 17 | 13 | 14 | 22 | 25 | 16 | 26 | 22 |
Többek között ezt állapítja meg egy tizenegy termékcsoportra kiterjedő globális felmérés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett, 2012. harmadik negyedévében.
A vásárlás színhelyén látható eladásösztönző eszközök révén tájékozódnak a magyar fogyasztók közül legtöbben élelmiszer és ital mellett ruházati cikkel és cipővel, továbbá ékszerrel és dísztárggyal kapcsolatban.
Európa huszonkilenc vizsgált országának átlagában a vásárlás helyszíne után a tévét nevezték meg legtöbben, mint az információk fő forrását élelmiszerről és italról. Az átlagos arány 37 százalék a vásárlás színhelyénél, míg 22 a tévénél.
További sorrend: barátok vagy ismerősök 20 százalékos említéssel, majd a reklámújság vagy szórólap 19, Internet 17, újság 10, magazin 8, továbbá rádió 6 százalékkal.
Related news
Related news
KSH: retail turnover in November exceeded the same period of the previous year by 4.1 percent and the previous month by 0.6 percent
In November 2024, the volume of retail trade turnover increased…
Read more >NGM: Public confidence is apparently starting to return
The government is working to improve the economy so that…
Read more >Fidelity Outlook 2025: The US is ready for reflation
The Republicans’ landslide victory in the November election has significantly…
Read more >