GKI Digital: the turnover of the 10 largest web stores exceeded 50 billion HUF in Hungary
The turnover of the 10 largest web stores operating in Hungary exceeded 50 billion HUF, with nearly 3 million purchases – according to GKI Digital’s research which ranked the e-retailers on the basis of their net income from 2014 online sales.
The GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. (GKI Digital Research and Consulting Ltd.) surveyed 1,400 Hungarian-owned webshops or foreign webstores with a Hungarian subsidiary.
According to the data published on Wednesday, the first on the list is electronic and technical goods distributor Extreme Digital with a sales revenue of 25 billion HUF in 2014.
Second on the list became the Czech-owned Mall.hu, followed by Libri Shopline.
Related news
A historic turn in online commerce: more money is now going to foreign webshops than to domestic ones
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Race against time
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >JD.com’s attempt to enter the UK market fails
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Pessimistic consumer sentiment eased somewhat in the euro area in September
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Stable harvest, depressed prices – the Hungarian onion market shows a mixed picture this year
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Raw milk’s price drops below 200 forints
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >