We spend one of four forints on own branded products
The market share of the supermarket chains’ own branded products is growing steadily, according to Gfk’s survey. By the end of 2016, their market share reached 25 percent, ie one quarter of the total FMCG traffic is sold by the trade chain’s own brands.
Last year, the share of commercial brands in total FMCG turnover grew by one percentage point to 25 percent, according to GfK’s Annual Analysis of Trade Marks. In 2016, every household bought a commercial brand at least once, 119 times in average over a year, and for an average of 1119 HUF per purchase. (mfor.hu)
Related news
GfK’s November German consumer sentiment index worsened
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >All conditions for the margin stop removal have been met
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK study: This is how European commercial purchasing power has changed in 2025
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Women make 89% of decisions, yet they feel ignored
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Packaging regulations are getting stricter – competitive advantage or risk?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

