Shoppers don’t want sustainable, but they want organic?
In Germany the proportion of people who regularly buy sustainable products has dropped from 27% to 20%, and since July only 62% are willing to pay more for sustainable products –7% less than before.
This article is available for reading in Trade magazin 2024/12-2025/01
In October the GfK Sustainability Index was at 88.1 points for FMCG products, which is a historic low. Although the overall trend is negative, sustainability remains an important consideration for 53% of consumers when buying fresh food such as vegetables, fruit, meat and fish. //
Related news
Germans Open to AI Agents in Shopping
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Segafredo Espresso Organico
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >GfK’s November German consumer sentiment index worsened
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Responsible Gastro Hero Foundation: a sourdough and kombucha sharing campaign
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Retail sales in a trap of uncertainty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
