Trademagazin > News and articles > Market News > Free-from products on the rise in Italian supermarkets
Free-from products on the rise in Italian supermarkets
🎧 Hallgasd a cikket:
Free-from products have grown in popularity in Italy: over 13,000 SKUs have driven a turnover of 6.8 billion euros this year – a study of GS1 Italy and Nielsen says. The products having seen the largest growth are those being free from antibiotics (+62%), yeast (+1.9%) and palm oil (+1.6%).
Related news
Halloween Fuels Pumpkin And Sweet Sales In Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Kaufland’s online marketplace has also been launched in France and Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Illycaffè introduces compostable Coffee-B system in Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
More related news >
Related news
Present your innovation at the SIRHA Budapest 2026 exhibition!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian intermodal traffic is about to change pace
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Many domestic companies have digitalized their operations with Wolt, with shops and restaurants joining the platform mainly due to extra orders
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

