Trademagazin > News and articles > Market News > Free-from products on the rise in Italian supermarkets
Free-from products on the rise in Italian supermarkets
🎧 Hallgasd a cikket:
Free-from products have grown in popularity in Italy: over 13,000 SKUs have driven a turnover of 6.8 billion euros this year – a study of GS1 Italy and Nielsen says. The products having seen the largest growth are those being free from antibiotics (+62%), yeast (+1.9%) and palm oil (+1.6%).
Related news
Halloween Fuels Pumpkin And Sweet Sales In Europe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Kaufland’s online marketplace has also been launched in France and Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Illycaffè introduces compostable Coffee-B system in Italy
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
More related news >
Related news
Food waste in Hungary has dropped by a third in eight years
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The decade of uncertainty
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >IFA 2025: Haier Europe shapes the future with AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >

