Felemelkedőben a mentes termékek Olaszországban
Olaszországban mintegy 6,8 milliárd eurónyi értékben forgalmaznak mentes termékeket, összesen több mint 13 000 cikkelemet. A forgalom éves összevetésben 0,5 százalékkal nőtt – állítja az Osservatorio Immagino felmérés, amelyet a GS1 Italy a Nielsennel készített.
A legnagyobb mértékben növekvő termékek a magukat antibiotikum-mentesnek (+62%), élesztőmentesnek (+1,9%) és pálmaolajmentesnek (+1,6%) nevező árucikkek.
A speciális ételintoleranciával küzdők igényeire szabott termékek továbbra is dominálnak a kínálatban: 9431 termék glutén- vagy laktózmentes. Forgalmuk tavaly 3,7 milliárd euróra, az élelmiszerkosár teljes forgalmának 14,5%-ára rúgott. A laktózmentes termékek tavaly 3,6%-kal nőttek.
A felmérés kiemeli a cukormentes (+9,1%) és csökkentett cukortartalmú (+7,6%) termékek értékesítésének erőteljes bővülését is.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >