Felemelkedőben a mentes termékek Olaszországban
Olaszországban mintegy 6,8 milliárd eurónyi értékben forgalmaznak mentes termékeket, összesen több mint 13 000 cikkelemet. A forgalom éves összevetésben 0,5 százalékkal nőtt – állítja az Osservatorio Immagino felmérés, amelyet a GS1 Italy a Nielsennel készített.
A legnagyobb mértékben növekvő termékek a magukat antibiotikum-mentesnek (+62%), élesztőmentesnek (+1,9%) és pálmaolajmentesnek (+1,6%) nevező árucikkek.
A speciális ételintoleranciával küzdők igényeire szabott termékek továbbra is dominálnak a kínálatban: 9431 termék glutén- vagy laktózmentes. Forgalmuk tavaly 3,7 milliárd euróra, az élelmiszerkosár teljes forgalmának 14,5%-ára rúgott. A laktózmentes termékek tavaly 3,6%-kal nőttek.
A felmérés kiemeli a cukormentes (+9,1%) és csökkentett cukortartalmú (+7,6%) termékek értékesítésének erőteljes bővülését is.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >