Euromonitor International: China’s Alibaba the leading retailer and Indonesia’s GoTo the fastest growing retailer in Asia-Pacific

By: Trademagazin editor Date: 2023. 09. 15. 09:02

Kína zéró-Covid politikája az offline kiskereskedelmi forgalomban dollárban kifejezve 4%-os forgalomcsökkenést eredményezett és az üzleteken belüli vásárlóforgalom visszaesése komoly kihívás elé állítja a kiskereskedelmet. Az olyan piacok ugyanakkor, mint India, Indonézia és Dél-Korea, erős növekedést tapasztaltak, ahol az eladások 14%-kal, 10%-kal, illetve 4%-kal emelkedtek. Az Euromonitor szerint ez az élénkülés különböző kiskereskedelmi csatornáknak, különösen a ruházati és cipőszaküzleteknek, a szépségápolási szakembereknek és az értékesítési automatáknak kedvezett a nemzetközi utazások újraindulásával a zárva tartási korlátozások feloldását követően.

Az e-kereskedelem növekedése a kereskedők digitalizálódásának és a fogyasztói szokások kitartásának köszönhetően a világjárványt követően is folytatódott a térségben. Az eltérő stratégiai prioritások és kezdeményezések egyedülálló növekedési lehetőségeket kínáltak az e-kereskedelmi piacnak. A közösségi e-kereskedelem a jövőben a fogyasztók bevonásának hatékony eszköze a kiskereskedők kezében és elérve a 300 milliárd USD-t meghaladó kiskereskedelmi értékesítési volument 2026-ra várhatóan meghaladja a livestreaming e-kereskedelmi piacot.

Az Euromonitor ezt a világjárvány óta megnövekedett közösségi médiahasználatnak tulajdonította, hiszen a magas mobilpenetrációs arány kedvező környezetet biztosított a közösségi e-kereskedelem virágzásához.

A 2022-es dinamikus és versenyképes kiskereskedelmi környezetben az indonéz GoTo Gojek Tokopedia PT és a szingapúri Sea Ltd. nyújtott kiemelkedő teljesítményt 44%-os, illetve 43%-os kiskereskedelmi forgalomnövekedést elérve. A rangsorban szereplő kiskereskedők többsége az elektronikus kiskereskedelemben is tevékenykedik, ami újfent rámutat a csatorna jelentőségére és tartós növekedésére a pandémiát követő időszakban.

Top 10 kiskereskedő Ázsiában: A nagy e-kereskedelmi szereplők Kína vezetésével tartják helyüket a lista élén

Az olyan iparági óriások, mint az Alibaba Group Holding Ltd, a JD.com Inc és a Pinduoduo Inc továbbra is a rangsor élén állnak, jelentős hazai fogyasztói bázisuk, vonzó árazásuk és racionalizált fulfilment szolgáltatásuk miatt.

Az Alibaba Group Holding Ltd. 2021 és 2022 között impozáns 4%-os piaci növekedést tapasztalt, 459 milliárd dollárról 477 milliárd dollárra, míg a JD.com jelentős, 11%-os növekedést követően 391 milliárd dollárra bővült, megszilárdítva ezzel vezető pozíciójukat az e-kereskedelemben.

Related news