Problems and solutions in the restaurant business
Rudolf Semsei, the owner of Vakvarjú restaurants and Budapest Party Service told our magazine that home delivery sales dropped significantly since the reopening, so when the VAT returned to normal, they stopped providing this service. Skilled workers completely disappeared from the restaurant world – there are 50,000-60,000 workers missing from the hospitality sector.
Mr Semsei’s restaurants were forced to increase prices by 15 percent because of growing salary costs and cooking ingredient prices. The large number of guests who came because they could pay with SZÉP cards ameliorated the situation a little. He thinks that the opening of new restaurants should be tied to licence rights and the registration of workers imported from abroad ought to be simplified. //
Related news
No more “pig in a poke” in hospitality: How Eventrend Group reformed workforce management with the help of Giggle
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Intuition can’t be learned
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Taxes and proportions
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
More convenient payment options and new features are coming to BudapestGO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Skiers can expect an average travel insurance premium of around 870 forints per day this season.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >(HU) Elegáns és egyszerű vendégváró falat az ünnepi asztalra – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
