A fejlődés csak jövőbe mutató tervezéssel érhető el!
Az év második fele a Chef Marketnél mindig a jövő éves tervezések jegyében telik. Idéntől új kereskedelmi igazgató segíti a sales, a beszerzés és a marketing munkáját annak reményében, hogy az eddigi dinamikus növekedést még inkább fokozzák majd a következő években. Németh Gergely a nyár folyamán csatlakozott a Chef Market csapatához, vele beszélgettünk tervekről, marketingstratégiáról, profizmusról és megtérülésről.
Lassan elkezdődnek az éves tárgyalások, amelyek a jövő éves közös marketing- és sales stratégiát alapozzák meg a beszállító partnereitekkel. Miért fontos ennyire számotokra, hogy közösen tervezzetek, gondolkodjatok a beszállítókkal?
Németh Gergely: Évek óta jól működő rendszerben dolgozunk, amit egyértelműen bizonyít, hogy azon beszállító partnereink forgalma, akikkel közös marketingtevékenységet folytatunk, évről évre dinamikus fejlődést mutat.
Nagyon fontosnak tartjuk a keretekben történő megállapodásokat, mivel az elvárt forgalmi növekedésért csak így tudunk felelősséget vállalni.
Partnereinkkel közös célunk a növekedés – ha egy beszállítónk forgalmi növekedést tud rajtunk keresztül elérni, akkor azzal mi is és ő is nyerünk; nem csupán profitot, hanem közös sikereket is.
Növekedést két oldalról tudunk produkálni: vagy a vevőszámot növeljük, vagy a termékpenetrációt a meglévő vevőink körében. Rendkívül fontosnak tartjuk mindkét irányt, így a partnereink számára olyan marketingcsomag-ajánlatokat dolgozunk ki, melyek képesek megtámogatni mindkettőt.
A marketingstratégiánk összeállításakor négy elv vezérel bennünket, mert úgy gondoljuk, ha ezeket biztosítani tudjuk beszállítóink számára, akkor növekedési pályán tudunk mozogni.
Egyrészt fontos, hogy megismertessük a termékeket vásárlóinkkal – ezen a marketing, a sales és a szakértő kollégáink közösen dolgoznak. Másrészt nyilván nagyon lényeges, hogy vásárlásra ösztönözzünk, bemutassuk a teljes termékportfóliónkat, és megértessük a vevőkkel, hogy akkor járnak a legjobban, ha a lehető legtöbb terméket tőlünk rendelik, hiszen ezzel csökkentik a rendelésre fordított időt és az adminisztratív munkát. Rettentően fontos az új vevők akvirálása és emellett a szállítók brandjének a megismertetése, ami a marketingmunkánkon keresztül felértékelődik a vásárlók fejében.
Milyen elemei vannak az ajánlatotoknak? Mely csatornákat tartjátok kiemelkedőnek, miben látjátok a jövőt?
NG: Komplex ajánlatokat dolgozunk ki, melyek a beszállítóink igényeire épülnek, és mindig lehetőséget adunk ezek személyre szabására. Több komoly felületünkön van lehetősége a beszállítóknak, hogy elérjék a vásárlóikat.
Egyik legfontosabb csatornánk a két éve újragondolt webshopunk. Komoly erőforrásokat fektetünk abba, hogy a vevőink leginkább ezt a felületet használják a rendeléseik leadásához, így az itt bonyolított forgalmunk jelentős növekedést mutat hónapról hónapra. Ez egy kiváló felület a beszállítói hirdetések és akciók megjelenítésére, hiszen a vevők a vásárlásaik megtervezésekor és a vásárlás konkrét pillanatában találkoznak a számukra releváns ajánlatokkal.
A másik, éppen átalakulófélben lévő felületünk az akciós magazinunk, melyet eddig havonta, a jövő évtől viszont negyedévente jelentetünk meg. Ez a kiadvány eddig is rengeteg vevőnkhöz jutott el, méghozzá ellenőrzött módon, hiszen a sales-es kollégák és a sofőrök szállították ki az egységekbe. A jövő évtől még inkább érdemes lesz a magazinunkat használni a beszállítóknak marketingeszközként, hiszen úgy alakítjuk át, hogy nagyon hatékony, a mindennapokban használatos munkaeszköz legyen a séfek számára, így napi szinten, releváns időben és helyen lesznek láthatóak a beszállítói ajánlatok, akciók. Itt lesz érdemes reklámozni az új termékeket, a szezonális akciókat, különböző nyereményjátékokat, hiszen ezek folyamatosan szem előtt lesznek.
A szakmában már híre van a Chef Market rendezvényeknek. Minden évben ott vagytok a Gourmet Fesztiválon kiemelt támogatóként, illetve partnertalálkozót is szerveztek évről évre. Ezekbe is be tudnak kapcsolódni a beszállítók?
NG: Igen, szerencsére évek óta rendkívül népszerűek vevőink körében a rendezvényeink, amelyeken több száz, sőt akár ezer fő is elérhető a beszállítók számára. Ez óriási dolog, hiszen igen jó megtérülést tud produkálni számukra, ha egy-egy termékkel megjelennek ezeken az eseményeken, ahol személyes benyomást tudnak tenni a vásárlókra. Rendezvények kapcsán egyébként nagyon nyitottak vagyunk, minden jó lehetőséget megragadunk, hogy találkozzunk a vevőinkkel. Idén pl. az Ital Magyarország Kft.-vel közösen kint voltunk a Budavári Borfesztiválon, ahol az általuk kínált italok mellé ínyenc kóstolótálakat szolgáltunk fel.
Jövő évtől további nagyon ígéretes terveink vannak, hiszen az idei jó példákra alapozva rendszeresíteni szeretnénk szakmai workshopjainkat, melyeken lehetőséget biztosítunk beszállítóinknak, hogy rajtunk keresztül, szakértőink segítségével bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat egy szűk, számukra igen releváns célcsoportnak és személyes kapcsolatokat építhessenek, piaci információt gyűjthessenek közvetlenül a vevőktől.
Milyen szakértőkkel dolgoztok együtt? Miben segítenek ők a beszállítóknak és a vásárlóknak?
NG: Szerencsére nagyon jó csapattal van lehetőségünk dolgozni, szakértőink ismerik a főzés, a cukrászat modern irányzatait, rendszeresen látogatják a vevőket, így pontos és naprakész információik vannak a piaci igényekről, elvárásokról.
Segítségükkel tudunk többek között profi szakmai rendezvényeket tartani, és abban is beszállítóink rendelkezésére állnak, hogy személyes vizitek során termékbemutatókat tartsanak a séfek, cukrászok számára. Ezen felül támogatják a napi marketingmunkát, hogy mindig a legfrissebb, jövőbe mutató ötletekkel tudjunk megjelenni.
Az elmondottak alapján valóban úgy látszik, hogy megéri veletek együttműködni, hiszen nagyon sokrétű az ajánlatotok a beszállítók felé. Mik a visszajelzések? Hogyan választjátok ki, hogy kivel dolgozzatok együtt?
NG: Mindenki számára nyitott a lehetőség, hogy közös marketingtervezést és munkát folytassunk. Nagy előnyünk, hogy hajlandóak vagyunk egyedi ajánlatok kidolgozására. Fontos szempont továbbá számukra, hogy kihasználhatják cégünk erőforrásait, ezzel időt és energiát spórolnak meg maguknak. Marketingcsapatunk ritka, de nagyon kifizetődő módon saját alkalmazású grafikusokkal dolgozik, akik jól ismerik mind a partnerkörünket, mind a céges irányelveket, amelyek mentén kiváló anyagok születnek.
Beszállítóink kapcsolódhatnak a Chef Club programunkhoz, amely egy, a piacon egyedülálló hűségprogram. Vevőink pontokat gyűjtenek a vásárlásaik során, amiket utána értékes ajándékokra tudnak beváltani. A különlegességünk abban áll, hogy az ajándékokat nem egy szűk listából kínáljuk, hanem gyakorlatilag bármit beszerzünk, amit kívánnak a vásárlóink, úgy, hogy az adott elképzelésnek meghatározzuk a pont-
értékét, és már vihető is. Adtunk már ajándékba konyhabútort, utazást, élményvezetést, de persze nagyon népszerűek a műszaki eszközök, a mozijegyek és konyhai kisgépek is.
Partnereink visszajelzése alapján azt mondhatom, hogy a rugalmasságunk, a nyitottságunk és a profizmusunk az, ami a legvonzóbb számukra, amikor együtt dolgoznak velünk. Hiszünk abban, hogy a jövőt közösen tudjuk csak megfelelő módon építeni, és a keretek megteremtése mellett közös érdekünk, hogy személyre szabott, mindenki által kivitelezhető és megtérülő ajánlatokat tudjunk prezentálni.(x)
Related news
Colruyt seeks expansion through drinks webshop Boir
Belgian retailer Colruyt Group opened a new webshop for drinks…
Read more >Why are parcel locker providers getting stuck? This data points to the reasons
Parcel terminals are becoming increasingly popular: this year, nearly three-quarters…
Read more >Related news
The SZÉP card will also be available in digital form from 2025
From September 1, 2025, a significant change will come into…
Read more >Both MOL Campus restaurants, Virtu and Zazie, have received Michelin recommendations
Just one year after their opening, both restaurants at MOL…
Read more >