A change in store type shares
General cleaner retail sales were between HUF 9 and 10 billion in the first ten months of recent years. The category is the 9th biggest from the 70 household chemical and cosmetics categories audited by Nielsen. Value sales rose 3 percent but volume sales dropped 2 percent in the first ten months of 2014. Hypermarkets’ share from sales decreased by 1 percentage point to 31 percent. 51-200m² stores saw their share from sales reduce from 14 to 13 percent. On the contrary, 201-400m² stores’ share grew 1 percentage point to 5 percent and drugstores’ share rose 1 percentage point to 22 percent
Related news
97% Of Portuguese Prefer Physical Stores, 22% Shop Online, Study Finds
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >The Costa Art & Craft competition is starting!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Spain’s Deoleo Sees Olive Oil Prices Staying High Until June 2024
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
TOP 50 Marketing and TOP 50 PR Leaders: New Stars and Returning Big Names
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >German retail struggles with AI integration
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Lantmännen Unibake buys Dutch bakery group Boboli Benelux
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >