Elmozdultak a bolttípusok részarányai
Az általános tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 9 és 10 milliárd forint között mozgott a legutóbbi évek első tíz hónapjában. Ezzel a Nielsen által mért hetven vegyiáru-kategória forgalom szerinti rangsorában a kilencedik helyet foglalják el, a tavaly január–októberi adatok
alapján.
Beletartoznak a kategóriába az általános felülettisztító szerek mellett a súrolószerek, penészeltávolítók, tisztító, fehérítő tartalmú folyékony tisztítószerek, fertőtlenítő szerek, valamint néhány további kisebb szegmens. Bolti eladásuk összességében, érték szempontjából 3 százalékkal emelkedett, míg mennyiséget tekintve 2 százalékkal csökkent, a tavalyelőtti első tíz hónaphoz viszonyítva. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: valamelyest csökkent a hipermarketek értékben mért piaci részesedése; az első tíz hónapban elért 31 százalék a tavalyelőtti hasonló időszakhoz képest 1 százalékponttal kisebb. Az 51–200 négyzetméteres üzletek részaránya pedig 14 százalékról 13-ra csökkent, tíz hónapi összehasonlításban.
Ezzel egy időben 1-1 százalékponttal emelkedett a 201–400 négyzetméteres csatorna és a drogéria mutatója – 5, illetve 22 százalékra.
A gyártói márkák súlya továbbra is meghatározó. Értékben 91 százalék jutott rájuk a teljes forgalomból, tavalyelőtt január–október között. A múlt évi hasonló periódusban 90 százalékot regisztráltunk.
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >Nielsen: Feleannyi sört vásároltunk a vébén, mint az Eb két hete alatt
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >