Controversial consumer trends battle for energy efficiency
What consumer trends are really happening today when buying technical consumer goods (TCG), such as smartphones, computers, televisions, or washing machines?
Consumer attitudes observed by GfK Consumer Life®, as well as consumer behavior at retail outlets, provide strong evidence that the following influence people’s purchasing decisions the most:
1. Performance: Sophisticated product features provide a wide variety of experiences
2. Simplification: Automate repetitive tasks or simplify tasks
3. Premium: Expressing own identity
4. Unlimited Shopping: Consumers: I Want it Now!
Related news
LED innovation can strengthen domestic agriculture
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Germans Open to AI Agents in Shopping
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >As COP30 Ends, Energy Experts Say Summit Overlooked Fastest Way to Cut Energy Waste in Buildings
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
László Pekó: “Coop isn’t just a network, it is a way of life – and has been for 30 years”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Winners of the 2025 Retailer of the Year award announced
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >K&H: significant price drop in the pork market
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
