USA: The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) increased 1.2 percent in March
A vártnál magasabb, 1981 decembere óta a legnagyobb mértékben nőttek éves bázison a fogyasztói árak a márciusban az Egyesült Államokban – a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Labor Statistics (BLS) keddi jelentése alapján.
Az Egyesült Államokban márciusban a februári 7,9 százalékról a 8,4 százalékos piaci várakozást meghaladó 8,5 százalékra emelkedett a fogyasztói árak éves emelkedésének a mértéke, ami 1981 decembere óta a legmagasabb inflációs ráta.
Az energiaárak 32 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyag 48 százalékkal, a fűtőolaj 70,1 százalékkal. Az energiaárak emelkedését az ukrajnai háborúra vezeti vissza a BLS.
Az élelmiszerárak is 8,8 százalékkal nőttek éves bázison, ami 1981 májusa óta a legnagyobb emelkedés. A lakásárak 5 százalékkal emelkedtek a februári 4,7 százalék után, az új járművek pedig éves bázison 12,5 százalékkal drágultak a februári 12,4 százalék után. A használt személygépkocsik és tehergépkocsik áremelkedése azonban 35,3 százalékra mérséklődött a februári 41,2 százalékról.
Energia- és élelmiszerárak nélkül a fogyasztói árindex 6,5 százalékkal emelkedett, ami 40 éve a legmagasabb érték, de kissé elmarad a 6,6 százalékos előrejelzésektől.
Az előző havihoz képest a várakozásoknak megfelelő 1,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak márciusban a februári 0,8 százalékos havi áremelkedés után.
Related news
The unexpectedly low inflation in June surprised analysts
The Hungarian inflation data published this week caused a pleasant…
Read more >Food prices rose at an accelerating rate in Germany
Inflation in Germany slowed down in June, according to the…
Read more >In the United States, producer prices rose more than expected in June
The US producer price index rose more than analysts had…
Read more >Related news
Private brands make record gains in first half of year
Private label products reached new heights in the first half…
Read more >Müller updates packaging to increase accessibility for blind shoppers
Müller is updating the packaging of all branded products with…
Read more >Recent research: almost half of Hungarians do not use sun protection cream, and moreover, they do not avoid the sun in the midday hours either
According to a recent, representative research, only 8 percent of…
Read more >