USA: The Consumer Price Index for All Urban Consumers (CPI-U) increased 1.2 percent in March
A vártnál magasabb, 1981 decembere óta a legnagyobb mértékben nőttek éves bázison a fogyasztói árak a márciusban az Egyesült Államokban – a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Labor Statistics (BLS) keddi jelentése alapján.
Az Egyesült Államokban márciusban a februári 7,9 százalékról a 8,4 százalékos piaci várakozást meghaladó 8,5 százalékra emelkedett a fogyasztói árak éves emelkedésének a mértéke, ami 1981 decembere óta a legmagasabb inflációs ráta.
Az energiaárak 32 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyag 48 százalékkal, a fűtőolaj 70,1 százalékkal. Az energiaárak emelkedését az ukrajnai háborúra vezeti vissza a BLS.
Az élelmiszerárak is 8,8 százalékkal nőttek éves bázison, ami 1981 májusa óta a legnagyobb emelkedés. A lakásárak 5 százalékkal emelkedtek a februári 4,7 százalék után, az új járművek pedig éves bázison 12,5 százalékkal drágultak a februári 12,4 százalék után. A használt személygépkocsik és tehergépkocsik áremelkedése azonban 35,3 százalékra mérséklődött a februári 41,2 százalékról.
Energia- és élelmiszerárak nélkül a fogyasztói árindex 6,5 százalékkal emelkedett, ami 40 éve a legmagasabb érték, de kissé elmarad a 6,6 százalékos előrejelzésektől.
Az előző havihoz képest a várakozásoknak megfelelő 1,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak márciusban a februári 0,8 százalékos havi áremelkedés után.
Related news
Prices rose by 3.7% in November
Following a 3.2% year-on-year increase in October, consumer prices in…
Read more >Márton Nagy: the government is keeping inflation low, the emphasis should be on increasing productivity
According to the latest data from the Central Statistical Office,…
Read more >Freedom24 stock market predictions for 2025: best-performing sectors and key trends
Freedom24, an innovative trading platform that connects investors to the…
Read more >Related news
The Christmas season is starting earlier and earlier: value for money is the key
This year, 40 percent of Hungarians brought their Christmas shopping…
Read more >They want it to be premium, but also sustainable – expectations of the youngest generation
GlobalData’s latest report, “Demographics in Retail and Apparel” – which…
Read more >In six months, consumers donated 100 million forints to charitable causes through the mandatory redemption system
Through the deposit bottle return system, which began six months…
Read more >