Csaknem negyven éve a legmagasabb lett a márciusi infláció az Egyesült Államokban
A vártnál magasabb, 1981 decembere óta a legnagyobb mértékben nőttek éves bázison a fogyasztói árak a márciusban az Egyesült Államokban – a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Labor Statistics (BLS) keddi jelentése alapján.
Az Egyesült Államokban márciusban a februári 7,9 százalékról a 8,4 százalékos piaci várakozást meghaladó 8,5 százalékra emelkedett a fogyasztói árak éves emelkedésének a mértéke, ami 1981 decembere óta a legmagasabb inflációs ráta.
Az energiaárak 32 százalékkal emelkedtek, ezen belül az üzemanyag 48 százalékkal, a fűtőolaj 70,1 százalékkal. Az energiaárak emelkedését az ukrajnai háborúra vezeti vissza a BLS.
Az élelmiszerárak is 8,8 százalékkal nőttek éves bázison, ami 1981 májusa óta a legnagyobb emelkedés. A lakásárak 5 százalékkal emelkedtek a februári 4,7 százalék után, az új járművek pedig éves bázison 12,5 százalékkal drágultak a februári 12,4 százalék után. A használt személygépkocsik és tehergépkocsik áremelkedése azonban 35,3 százalékra mérséklődött a februári 41,2 százalékról.
Energia- és élelmiszerárak nélkül a fogyasztói árindex 6,5 százalékkal emelkedett, ami 40 éve a legmagasabb érték, de kissé elmarad a 6,6 százalékos előrejelzésektől.
Az előző havihoz képest a várakozásoknak megfelelő 1,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak márciusban a februári 0,8 százalékos havi áremelkedés után.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >