Consumers older than 50 years are also online shoppers now
E-commerce is booming and this won’t change after the pandemic either. A Payment Experience Report (www.fizetesielmeny.hu) commissioned by Mastercard has revealed that 6 from 100 Hungarians order online minimum once a week, and 9 from 10 plan to stay as active online buyers as in 2020. 18-39 year old Hungarians are the biggest online shoppers, more than half of them buy online weekly. During the pandemic the proportion of online shoppers increased the most in the above-50-years age group, by 39 percent. //
Related news
We took you on a flight! (Part 1)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Style, language and tools
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Digital commerce: slow and import-driven expansion
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
EU tax on ultra-processed foods and alcoholic beverages could come – EU’s first cardiovascular action plan is being prepared
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >We spend record amounts during Black Friday sales, wage transparency is more than compliance
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian food exports open up to the Baltics
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >
