Alig mérik károsanyag-kibocsátásukat az agrárcégek
Az agrárcégek jelenlegi fenntarthatósági gyakorlatáról képet adó K&H fenntarthatósági index szerint a szektor tájékozott az EU karbonkibocsátási elvárásaival kapcsolatban – 90%-uk hallott már a célkitűzésekről, 72%-uk pedig tisztában is van azok tartalmával. Azonban a saját cég karbonlábnyomát a túlnyomó többség nem számszerűsíti. Alig minden tizedik (11%) cégnek van írásos fenntarthatósági stratégiája, és egyelőre inkább eseti jelleggel foglalkoznak ezzel a témával (39%).
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
A K&H még 2019-ben az elsők között csatlakozott az ENSZ pénzügyi szervezeteket tömörítő CCCA (Collective Commitment To Climate Action) egyezményéhez, melyben vállalta, hogy segíti és finanszírozza az alacsony szén-dioxid-kibocsátású, éghajlatváltozással szemben ellenálló gazdaságot.
Ezért a K&H Csoport és az Agrárközgazdasági Intézet most hiánypótló kezdeményezést hozott létre: a K&H agrár CO2-kalkulátort, mely az utóbbi által fejlesztett és hitelesített tudományos kritériumoknak megfelelő számításokat végez, így támogatva a vállalkozások környezettudatosságát és fenntartható gazdálkodását. //
Related news
FAO food price index rose in February
The global food commodity index rose in February, driven by…
Read more >UN Statistical Commission adopts new global indicator to measure diverse diets
The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO)…
Read more >Climate change research group formed at the University of Szeged
A group bringing together research on climate change in various…
Read more >Related news
Accelerating inflation in Hungary: brutal food price hikes and measures of questionable effectiveness
Inflation in Hungary accelerated again in February 2025: consumer prices…
Read more >Detailed regulations on margin stops have been published: who is affected and what products does it apply to?
The detailed regulations of the margin freeze introduced by the…
Read more >Challenges and opportunities of the turkey sector: this is how Gallicoop sees the future
Turkey meat was a key product on the domestic and…
Read more >