AI vs. deepfake: the battle for digital credibility
Deepfake – fake images, videos and audio recordings generated by AI – is a growing concern in the online space.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/6-7.
Deloitte’s “2024 Connected Consumer Study” has found that half of respondents feel the authenticity of online information has deteriorated, while two-thirds of those who are familiar with generative AI are afraid of manipulation. In 2023 technology companies already spent USD 5.5bn on filtering out deepfake content. //
Related news
German artificial intelligence startup DeepL prepares for IPO
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Wholesale 2025: growth under margin pressure
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Hungarian freight transport at a sustainability turning point
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Dm babybonus for expectant mothers and families with young children
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Danone Invests €60m In Valencian Dairy Hub
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Mobile banking is part of everyday life
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >