AI vs. deepfake: the battle for digital credibility
Deepfake – fake images, videos and audio recordings generated by AI – is a growing concern in the online space.
This article is available for reading in Trade magazin 2025/6-7.
Deloitte’s “2024 Connected Consumer Study” has found that half of respondents feel the authenticity of online information has deteriorated, while two-thirds of those who are familiar with generative AI are afraid of manipulation. In 2023 technology companies already spent USD 5.5bn on filtering out deepfake content. //
Related news
Christmas 2025: we start earlier, spend consciously and choose using AI
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >SAP expands European sovereign cloud offering to drive AI advancements in the region
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Generation Z is teaching their older colleagues how to use artificial intelligence
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Related news
Margin freeze: prices of hundreds of products have decreased, the government may expand the scope
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Tourism: slightly deteriorating economy, but still the best among economic sectors
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >Eurozone economic activity strengthened minimally in August
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Read more >