AI kontra deepfake: harc a digitális hitelességért
Az online térben egyre nagyobb gondot jelent a deepfake, vagyis a mesterséges intelligencia által generált hamis képek, videók és hangfelvételek rohamos terjedése.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
A probléma súlyosságára világít rá a Deloitte „2024 Connected Consumer Study” tanulmánya, amely szerint a válaszadók fele úgy érzi, romlott az online információk hitelessége, míg a generatív mesterséges intelligenciát ismerők kétharmada manipulációtól tart.
A deepfake tartalmak kiszűrésére a technológiai cégek már 2023-ban 5,5 milliárd dollárt fordítottak, ám ez az összeg 2026-ra 15,7 milliárdra nőhet.
A védekezés fő eszközei közé tartoznak az AI-alapú felismerőrendszerek, digitális vízjelek és a tartalmak útját nyomon követő, illetve a vizuális tartalmak szerkesztési előzményeit dokumentáló megoldások.
A közösségimédia-platformok egy része már vezetett be a mesterségesen és a hiteles tartalomkészítők által generált anyagok elkülönítését célzó intézkedéseket. Egyes esetekben a felhasználóknak igazolniuk kell személyazonosságukat a hamis fiókok és a deepfake-ek terjedésének visszaszorítása céljából.
A szakértők szerint a probléma kezelése nemcsak technológiai, hanem szabályozási és oktatási kérdés is, ugyanakkor kulcsfontosságú a digitális bizalom megőrzése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >